• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norska/Danska försäljare på K&S ??

ScubaKing

Audemars
Jag ser dagligen dessa handlare från Norge och Danmark, Finland som säljer på köp&sälj sidan här på forumet. Deras priser är ju betydligt högre än våra Svenska priser (även högre än många andra utländska från kontinenten). FineTime, TimeToWatch, SamiA med flera.

Finns det någon som köper från dem, det borde det ju göra eftersom dem fortsätter att annonsera, eller är det för att det inte kostar något att annonsera på forumet?

Många av deras priser är ju nästan löjliga, såg en Breitling Steelfish från FimeTime nyligen (några dagar sedan bara), tror han ville ha runt 23.000 kronor för den, begagnad. I Sverige gick det en eller två i veckan på auktion, dem landade på 13.000 kronor, toppskick o.s.v, kollade den ena själv.

Men detta är ju bara några exempel, överlag ligger dem betydligt högre på nästan alla klockor, ofta från 5.000-10.000 kr högre, det blir ju nästan lite löjligt.

Kanske skulle vara dags att låta handlare betala för sina annonser, dem tillför ju inget direkt? Lönar det sig för dem kommer dem ju betala annonspriset, annars tar dem ju endast upp plats och man måste ögna igenom 30 annonser (dem postar ju massor hela tiden) före man kommer till en intressant annons..

bara mina 2 cents....
 

ScubaKing

Audemars
Med deras priser så kommer i alla fall jag att avstå.


Jag tror nog alla avstår, men vad fyller då deras annonser för funktion, dem tar ju upp stora delar av K&S sidan. Om dem får betala för sig kan jag förstå det då forumledningen får in pengar från dem, det kostar ju en del att driva ett forum som detta, men då väljer dem troligen att sluta annonsera. Vilket är en win/win situation oavsett.
 

ScubaKing

Audemars
Visst men finns även andra annonser som ligger högt och bumpas i oändlighet;)
Tills dom till slut dras tillbaka för att man vill behålla klockan:hilarious:


Ja precis. En annan rolig text kan vara "Jag vill bara kolla intresset för min......" för att sedan bumpas i oändlighet.

Jag har många gånger haft god lust att skriva "Du har nu kollat intresset, det fanns inget, gå vidare!" :D

Vadå "kolla intresset" ?! Antingen vill man sälja sin klocka eller så vill man inte.

En annan är att skriva "Jag vill dock lägga in en not att jag kanske ångrar mig och drar tillbaka klockan...."
Då kanske man inte skulle lägga ut den från första början, eller börja med att tänka igenom sitt beslut....
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Ja precis. En annan rolig text kan vara "Jag vill bara kolla intresset för min......" för att sedan bumpas i oändlighet.

Jag har många gånger haft god lust att skriva "Du har nu kollat intresset, det fanns inget, gå vidare!" :D

Vadå "kolla intresset" ?! Antingen vill man sälja sin klocka eller så vill man inte.
Kunde inte sagt det bättre själv +1
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag tror nog alla avstår, men vad fyller då deras annonser för funktion, dem tar ju upp stora delar av K&S sidan...
Så mycket utrymme tar de väl inte upp? Vad föreslår du? Att endast svenskar ska få annonsera på K&S? Känns ju mer än brunt om du frågar mig.
Att endast "marknadsmässiga" priser ska få förekomma? Haha, lycka till med det du.
Du kan väl passa på att sälja till danskarna i stället om de nu har högre prisnivåer?

Vissa företeelser utgör bara problem om man väljer att gnälla över dem. Jag är sjukt less på alla idioter som försöker kränga ostrukna skjortor och andra loppisfynd, men jag väljer att inte starta en tråd och gapa över det.

Mina fem cent, IMHO blablabla
JoberMan
 

Obeedoobe

Friends of KS
Som redan nämnts i tråden tycker jag inte att de upptar någon större plats. Så länge de följer riktlinjerna för köp&sälj och admin's tillåter dom att annonsera så är det bara att gilla läget. Kan ju även vara så att dom i vissa fall kan erbjuda något som man inte finner på den svenska marknaden.

Mvh
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja precis. En annan rolig text kan vara "Jag vill bara kolla intresset för min......" för att sedan bumpas i oändlighet.

Jag har många gånger haft god lust att skriva "Du har nu kollat intresset, det fanns inget, gå vidare!" :D

Vadå "kolla intresset" ?! Antingen vill man sälja sin klocka eller så vill man inte.

En annan är att skriva "Jag vill dock lägga in en not att jag kanske ångrar mig och drar tillbaka klockan...."
Då kanske man inte skulle lägga ut den från första början, eller börja med att tänka igenom sitt beslut....
Håller med...det här med kolla intresse o s v går helt bort!
Antingen är klockan till salu eller inte!!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag ser dagligen dessa handlare från Norge och Danmark, Finland som säljer på köp&sälj sidan här på forumet. Deras priser är ju betydligt högre än våra Svenska priser (även högre än många andra utländska från kontinenten). FineTime, TimeToWatch, SamiA med flera.

Finns det någon som köper från dem, det borde det ju göra eftersom dem fortsätter att annonsera, eller är det för att det inte kostar något att annonsera på forumet?

Många av deras priser är ju nästan löjliga, såg en Breitling Steelfish från FimeTime nyligen (några dagar sedan bara), tror han ville ha runt 23.000 kronor för den, begagnad. I Sverige gick det en eller två i veckan på auktion, dem landade på 13.000 kronor, toppskick o.s.v, kollade den ena själv.

Men detta är ju bara några exempel, överlag ligger dem betydligt högre på nästan alla klockor, ofta från 5.000-10.000 kr högre, det blir ju nästan lite löjligt.

Kanske skulle vara dags att låta handlare betala för sina annonser, dem tillför ju inget direkt? Lönar det sig för dem kommer dem ju betala annonspriset, annars tar dem ju endast upp plats och man måste ögna igenom 30 annonser (dem postar ju massor hela tiden) före man kommer till en intressant annons..

bara mina 2 cents....


13000 är dock löjligt billigt! Förstår vad du menar men det priset är inte en korrekt jämförelse.
Kolla tex C24
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag genomförde precis en affär med Finetime. Så visst finns det stolpskott här som nappar på deras annonser;-)
Jag kan hålla med om att de flesta priser är helt galna om man jämför med de vi är vana vid. Å andra sidan så behöver de väl ta en smula mer då de gör detta yrkesmässigt med reklamationsrätt och annat.
Sen är det ju inte säkert att de pris som begärs är huggna i Dansk granit..?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så mycket utrymme tar de väl inte upp? Vad föreslår du? Att endast svenskar ska få annonsera på K&S? Känns ju mer än brunt om du frågar mig.
Att endast "marknadsmässiga" priser ska få förekomma? Haha, lycka till med det du.
Du kan väl passa på att sälja till danskarna i stället om de nu har högre prisnivåer?

Vissa företeelser utgör bara problem om man väljer att gnälla över dem. Jag är sjukt less på alla idioter som försöker kränga ostrukna skjortor och andra loppisfynd, men jag väljer att inte starta en tråd och gapa över det.

Mina fem cent, IMHO blablabla
JoberMan


Plus på den.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Så mycket utrymme tar de väl inte upp? Vad föreslår du? Att endast svenskar ska få annonsera på K&S? Känns ju mer än brunt om du frågar mig.
Att endast "marknadsmässiga" priser ska få förekomma? Haha, lycka till med det du.
Du kan väl passa på att sälja till danskarna i stället om de nu har högre prisnivåer?

Vissa företeelser utgör bara problem om man väljer att gnälla över dem. Jag är sjukt less på alla idioter som försöker kränga ostrukna skjortor och andra loppisfynd, men jag väljer att inte starta en tråd och gapa över det.

Mina fem cent, IMHO blablabla
JoberMan


FS: Strykjärn ;)
 

Glusch

Cartier
Om de ska behöva betala för att annonsera tycker jag i så fall att det ska vara en månatlig insättning på BCF.

Håller dock med om att de tar upp mycket plats samt har konstiga prissättningar.
 

aadde81

Cartier
För mig är ett auktionspris mer relevant marknadspris än många av de överpriser som finns på C24 och ligger osålda. C24:s priser har ett värde som referens, vilket pris man inte kan ta ut som säljare alt. inte betala som köpare (finns undantag).
 

V

Cartier
Diskussionen om diverse företagares medverkan på K&S eller inte är ju redan dragen fem varv för mycket i tidigare trådar. Det är ju i slutändan upp till regeringen att bestämma.

Tror för övrigt att ett välformulerat PM till ovan nämnda har större verkan än ytterligare en tråd om hur K&S ska se ut.

När det gäller de utländska annonsörerna är min enda reflektion att objekten verkar vara svårsålda. Det troligaste än väl att det är för höga priser för det är ju en hel fel fint som presenteras. Men som RicVin påpekat så går det ju säkert att förhandla.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Kanske kunde finnas en egen köp&sälj för företag som dealar och privata annonser för sig själv?

Eller en avdelning för billiga klockor och en för dyra?

Nej, så länge det är klockor och alla de följer de regler som finns för privatpersoner resp företagsannonser så får man sätta vilket pris man vill.

Ostrukna kläder från Galne Gunnar, däremot. Där har man fan passerat gränsen sedan länge. OT-märkning eller inte.
 
  • Like
Reactions: V

Glusch

Cartier
Inget är gratis, vet du hur mycket det krävs? Det har passerat hobbyprojekt sedan länge..

Jo tack Spencer66 jag vet att ni admins lägger ned otroligt mycket tid och pengar på Klocksnack, vilket jag vet att både jag och nog alla andra medlemmar är otroligt tacksamma för, var inte meningen att få det att låta som att det ni gör ej uppskattas med min post. Ber om ursäkt om det verkade så.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Eller en avdelning för billiga klockor och en för dyra?

Nej, så länge det är klockor och alla de följer de regler som finns för privatpersoner resp företagsannonser så får man sätta vilket pris man vill.

Ostrukna kläder från Galne Gunnar, däremot. Där har man fan passerat gränsen sedan länge. OT-märkning eller inte.

Om det nu uppfattas som ett problem för många så kunde det kanske vara en lösning, personligen skiter jag i vilket men tycker att skillnaden mellan de företag som handlar yrkesmässigt och de privatpersoner som köper och säljer privat är större än skillnaden mellan billiga och dyra klockor. Delar för övrigt din syn på OT-annonserna
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Skulle inte finna det minsta ohemult om en liten årsavgift togs ut. Åtminstone för att täcka driftskostnader.
 
Topp