• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norska/Danska försäljare på K&S ??

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nedan gick för 13kkr totalt, ink box och alla papper, enligt mig i bra skick. Kollade den själv.

Månaderna före har det gått två likadana, den ena för 12,5 och den andra för 13,5. Så marknadspriset torde ligga runt 13kkr.


1zz3pfk.jpg


https://www.kronofogden.se/37548.html


Ganska stor skillnad om det är box och papper medföljande.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har kollat prisbilden ganska länge på Steelfish och jag vill hävda att fullset i fint skick, då ligger marknadspriset högre än 13k.
 
23000 för en steelfish är helt sjukt, det är
Jag ser dagligen dessa handlare från Norge och Danmark, Finland som säljer på köp&sälj sidan här på forumet. Deras priser är ju betydligt högre än våra Svenska priser (även högre än många andra utländska från kontinenten). FineTime, TimeToWatch, SamiA med flera.

Finns det någon som köper från dem, det borde det ju göra eftersom dem fortsätter att annonsera, eller är det för att det inte kostar något att annonsera på forumet?

Många av deras priser är ju nästan löjliga, såg en Breitling Steelfish från FimeTime nyligen (några dagar sedan bara), tror han ville ha runt 23.000 kronor för den, begagnad. I Sverige gick det en eller två i veckan på auktion, dem landade på 13.000 kronor, toppskick o.s.v, kollade den ena själv.

Men detta är ju bara några exempel, överlag ligger dem betydligt högre på nästan alla klockor, ofta från 5.000-10.000 kr högre, det blir ju nästan lite löjligt.

Kanske skulle vara dags att låta handlare betala för sina annonser, dem tillför ju inget direkt? Lönar det sig för dem kommer dem ju betala annonspriset, annars tar dem ju endast upp plats och man måste ögna igenom 30 annonser (dem postar ju massor hela tiden) före man kommer till en intressant annons..

bara mina 2 cents....
ungefär det dom kostade nya när de fanns! Är också väldigt trött på dom annonserna nu!
 

Ryttaren

Rolex
Äsch, blocka säljarna om det är ett problem.
Ibland dyker det upp lite udda klockor hos dessa handlare. Troligen dyrare än de billigaste på Chrono24, men som tidigare nämnts så är antagligen priset inte hugget i sten. Dessutom så tror jag många hellre handlar av dessa danska butiker än nån privat säljare i Italien även om det kostar mer.
 
Men i vilket fall som helst, hade jag aldrig gett 23000kr för steelfishen som ligger på köp/sälj, i tillägg är den inte servad heller så då kan man ju räkna med 4000kr till. Då är man uppe i nypris
 
Det var box och papper med denna. Och den gick för 13. Vill minnas det var box och papper till dem andra två med.

Fast auktionspriser är priset den faktiskt säljs för (om dom inte tar ut en slagavgift, vilket dom flesta auktionshus gör, brukar vara mellan 20-25%, vet inte om kronofogsauktionerna oxå gör det eller ej) medans priserna här på K&S och Chrono 24 är priset som säljaren vill ha och alltsomoftast så finns det prutmån...

Tror fortfarande ett bra riktpris ÄR runt 16k för fina ex med fullset, allt under det får nog ses som ett bra pris medans dyrare ex är dyra helt enkelt, dock så är 23k riktigt riktigt mycket för en stålfisk...

Dom flesta verkar alltid värdera det dom ska köpa efter det billigaste exet som någonsin sålts men när man ska sälja så vill dom värdera efter det dyraste....
 
Fast auktionspriser är priset den faktiskt säljs för (om dom inte tar ut en slagavgift, vilket dom flesta auktionshus gör, brukar vara mellan 20-25%, vet inte om kronofogsauktionerna oxå gör det eller ej) medans priserna här på K&S och Chrono 24 är priset som säljaren vill ha och alltsomoftast så finns det prutmån...

Tror fortfarande ett bra riktpris ÄR runt 16k för fina ex med fullset, allt under det får nog ses som ett bra pris medans dyrare ex är dyra helt enkelt, dock så är 23k riktigt riktigt mycket för en stålfisk...

Dom flesta verkar alltid värdera det dom ska köpa efter det billigaste exet som någonsin sålts men när man ska sälja så vill dom värdera efter det dyraste....

Jag håller med dig att de sista exemplaren från slutet av 2010 till när dom slutade att produceras 2012 kan gå för runt 16, fast de från 2010 ska snart in på service får man ju tillägga! Steelfish är en sjukt fin klocka och jag ångrar lite att jag sålde den! Kommer med största sannolikhet att skaffa mig en igen vid ett senare tillfälle!

Det finns en ny steelfish chrono nu som faktiskt är jäkligt snygg tror den släpptes innan sommaren om jag inte har helt fel för mig?
 
fast de från 2010 ska snart in på service får man ju tillägga! ?

Joo, men det är ju sanning med modifikation, många har klockor i +10år utan att ha dom på service, inte så många som bara servar efter det uppgivna service intervallet utan att det behövs, det är ju oxå en vanlig sak som folk tar in i i ekvationen när dom prutar på ev objekt typ:

Du måste gå ner hela service priset i ditt pris, frågan är hur många som verkligen gör det där servicen sedan...
 
Joo, men det är ju sanning med modifikation, många har klockor i +10år utan att ha dom på service, inte så många som bara servar efter det uppgivna service intervallet utan att det behövs, det är ju oxå en vanlig sak som folk tar in i i ekvationen när dom prutar på ev objekt typ:

Du måste gå ner hela service priset i ditt pris, frågan är hur många som verkligen gör det där servicen sedan...[/


Säkert inte många, fast jag brukar serva mina inom 4-5 år, rimlig kan vara om man delar på servicekostnaderna kan jag tycka, om det inte är riktigt bra pris redan!
 

Galaxy

Rolex
En del märkliga resonemang... "Jag skulle inte ge mer än x kkr, därför borde inte de danska handlarna sälja sina klockor för mer än det jag är villig att betala". Man betalar såklart delvis extra för trygghet och garantier, samtidigt som dessa handlare jobbar med att sälja klockor, och måste således göra någon sorts förtjänst för att överleva. Det handlar ju inte heller om sjuka ockerpriser, utan snarare om en del klockor som är i dyraste laget. Att personer som endast är registrerade för att använda KS som en marknadsplats får betala ser jag dock inga problem med.
 
En del märkliga resonemang... "Jag skulle inte ge mer än x kkr, därför borde inte de danska handlarna sälja sina klockor för mer än det jag är villig att betala". Man betalar såklart delvis extra för trygghet och garantier, samtidigt som dessa handlare jobbar med att sälja klockor, och måste således göra någon sorts förtjänst för att överleva. Det handlar ju inte heller om sjuka ockerpriser, utan snarare om en del klockor som är i dyraste laget. Att personer som endast är registrerade för att använda KS som en marknadsplats får betala ser jag dock inga problem med.


23500 får nog ses som ockerpris på en steelfish från 2009! Jag förstår att dom ska tjäna pengar, men har svårt att se att dom skulle köpt in den för över 14000kr! Jag hade fullset breitling headwind vit nyservad från 2008, där erbjöd dom mig 9000kr med motivationen att den modellen inte var populär i Danmark
 

Frazze70

Breitling
23500 får nog ses som ockerpris på en steelfish från 2009! Jag förstår att dom ska tjäna pengar, men har svårt att se att dom skulle köpt in den för över 14000kr! Jag hade fullset breitling headwind vit nyservad från 2008, där erbjöd dom mig 9000kr med motivationen att den modellen inte var populär i Danmark[/quote




23500 får nog ses som ockerpris på en steelfish från 2009! Jag förstår att dom ska tjäna pengar, men har svårt att se att dom skulle köpt in den för över 14000kr! Jag hade fullset breitling headwind vit nyservad från 2008, där erbjöd dom mig 9000kr med motivationen att den modellen inte var populär i Danmark

Är det ett ockerpris om någon mot förmodan verkligen vill ha objektet i fråga?
Tillgång och efterfrågan gäller alltid.. Oftast mot sunt förnuft..
Har köpt bilar/mc. För miljoner,en spottstyver vid försäljning.. Thats it.

Mvh Frazze
 

ScubaKing

Audemars
Fast auktionspriser är priset den faktiskt säljs för (om dom inte tar ut en slagavgift, vilket dom flesta auktionshus gör, brukar vara mellan 20-25%, vet inte om kronofogsauktionerna oxå gör det eller ej) medans priserna här på K&S och Chrono 24 är priset som säljaren vill ha och alltsomoftast så finns det prutmån...

Tror fortfarande ett bra riktpris ÄR runt 16k för fina ex med fullset, allt under det får nog ses som ett bra pris medans dyrare ex är dyra helt enkelt, dock så är 23k riktigt riktigt mycket för en stålfisk...

Dom flesta verkar alltid värdera det dom ska köpa efter det billigaste exet som någonsin sålts men när man ska sälja så vill dom värdera efter det dyraste....


Nej, Kronofogdens auktioner tar inte ut en krona över slagpris. Slagpris är det du betalar.
 

ScubaKing

Audemars
En del märkliga resonemang... "Jag skulle inte ge mer än x kkr, därför borde inte de danska handlarna sälja sina klockor för mer än det jag är villig att betala". Man betalar såklart delvis extra för trygghet och garantier, samtidigt som dessa handlare jobbar med att sälja klockor, och måste således göra någon sorts förtjänst för att överleva. Det handlar ju inte heller om sjuka ockerpriser, utan snarare om en del klockor som är i dyraste laget. Att personer som endast är registrerade för att använda KS som en marknadsplats får betala ser jag dock inga problem med.


23.000 kr är nog ett ockerpris om du frågar dem flesta.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Erbjöd dom mig 9000kr kan dom inte gett mkt med för stålfisken då är det ju sjukt bra förtjänst 14500kr mer än vad AD tjänar på sina
Med tanke på vad jag gav emellan på Avengern så fick jag någonstans mellan 14-16500 för den. Man kan ju också säga att jag fick 20 för den och köpte Avengern jättedyrt...
Eller så kan man ju säga att jag fick 9 men då va Avengern sjukt billig i så fall ;-)
 
Topp