• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norska/Danska försäljare på K&S ??

Needless to say we cannot comment on behalf of other pro-sellers in the nordic countries, but we always strive to offer our watches at competitive prices from the beginning. There are different approaches to pricing, and while some prefer to mark up prices a little, to be able to offer clients a significant "discount", we prefer to just set the price attractively from the beginning. This is our approach and this is not more right or wrong than anyone elses approach. Dont get me wrong, on some watches a discount can be obtained, but on others we have to stick to firm prices because the margin is simply not big enough for us to offer a discount and calculate with warranty and other expenses. We dont just mark up all watches by e.g 15% and call it a day - Each watch is evaluated and priced individually.
At least in Denmark we know, that across the board we are among, if not THE, cheapest pro-seller both in terms of used and brand new luxury watches.

Wether or not we succeed in setting fair prices according to Swedish standards is not for us to decide, but we try our best to price watches so that they are competitive and fair. It is always up to the individual to decide where he or she wants to place their trust and money and we are deeply honoured by those who choose us. We therefore also try to go above and beyond to ensure that we deliver as promised to make sure the client is 100% satisfied and feels that both the money and trust was placed in safe hands and not in any way compromised.

Thanks
brgds
Timetowatch.DK
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Unfortunately something seems to be wrong with the pricing as you need to bump the ads like 50 times each. Stop bumping daily and I'm sure the complaints will disappear.
 
Unfortunately something seems to be wrong with the pricing as you need to bump the ads like 50 times each. Stop bumping daily and I'm sure the complaints will disappear.

We bump different adds on occasion yes, but try to limit it. Of course watches that have been for sale for a while have been bumped more times than watches that sell fast. We prefer to only add new watches, but we dont get new ones EVERY day, so yes we do bump adds....But so does everyone else, is my impression. And we dont bump the same 3 adds every day. We try to mix it up a bit, but of course there are also watches that are more difficult sales, hence these take longer time and are bumped more times than e.g a 2013 Speedmaster priced fairly.... So these MIGHT appear to have been bumped a lot more, which they also have, but only because they are difficult sales - Not nessesarily because the price is wrong - In our humble opinion.

Thanks
brgds
Timetowatch.DK
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Eller så ser man till att sluta missbruka ett forum man bidrar 0 till.

På de flesta forum jag är medlem på är företagsannonsering förbjuden utan särskilt godkännande/spnsorskap. Inte svårt att förstå varför.
 

V

Cartier
Eller så ser man till att sluta missbruka ett forum man bidrar 0 till.

På de flesta forum jag är medlem på är företagsannonsering förbjuden utan särskilt godkännande/spnsorskap. Inte svårt att förstå varför.

Jag tycker att ilskan är missriktad. De följer uppsatta regler så det är svårt att förstå hur du kan få det till att de missbrukar forumet?

Ju fler klockor som annonseras desto bättre enligt mig, och då struntar jag fint i vem som ligger bakom annonsen.

Dyra priser? Tja, de skiljer sig inte mer än majoriteten av medlemmarna här inne som vill tjäna några tusenlappar på nästa flipp. Det finns många exempel på klockor som sålts inom forumet och som någon vecka senare ligger ute till bra många tusenlappar mer. Skillnaden är att när privatpersonen bara hoppas göra ett klipp har företagaren kostnader som ska täckas, så vem är egentligen den största ockraren då?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Eller så ser man till att sluta missbruka ett forum man bidrar 0 till.

På de flesta forum jag är medlem på är företagsannonsering förbjuden utan särskilt godkännande/spnsorskap. Inte svårt att förstå varför.
Du tycker inte att du tar dig lite väl stort utrymme i att bestämma vad andra medlemmar får och inte får göra här?

Dyra priser? quote]
Varor är dyra eller billiga. Priser är höga eller låga :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Du tycker inte att du tar dig lite väl stort utrymme i att bestämma vad andra medlemmar får och inte får göra här?


Du menar på samma sätt som att du bestämmer att jag ska blockera dem istället och inte får ha någon åsikt?

Utländska företagsannonser på det här forumet är paria. Du får stå ut med den åsikten helt enkelt. Eller blockera mig också ;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Du menar på samma sätt som att du bestämmer att jag ska blockera dem istället och inte får ha någon åsikt?

Utländska företagsannonser på det här forumet är paria. Du får stå ut med den åsikten helt enkelt. Eller blockera mig också ;)
Blockar inte folk hur stora fjantar de än är, och jag stör mig inte särskilt på ditt inlägg. Min kommentar gällde att du tar dig lite väl stora friheter när du slår fast att en annan medlem missbrukar forumet, utan att hen på något vis bryter mot några av de regler ägarna av forumet formulerat.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det är sagt sedan en början att handlarna skulle bidra till forumet och vara aktiva i diskussioner för att få annonsera så som jag minns? Det är ju dock som bortblåst. Det är bara att ignorera annonserna isf, inte svårare än så.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är sagt sedan en början att handlarna skulle bidra till forumet och vara aktiva i diskussioner för att få annonsera så som jag minns? Det är ju dock som bortblåst. Det är bara att ignorera annonserna isf, inte svårare än så.
image.jpg
 
Lusläsar inte annonsdelen men något som slagit mig den senaste tiden är att företagsannonser inte verkar vara lika uppdaterade på returpolicyregeln. Kanske bara är ett sammanträffande med de annonser jag just läst eller så kan det ju bero på något annat också.

Det är väl egentligen det enda jag kan störa mig på när annonser oavsett härkomst inte följer reglerna eller bara är dåligt utformade och fattiga på information.
 
Lusläsar inte annonsdelen men något som slagit mig den senaste tiden är att företagsannonser inte verkar vara lika uppdaterade på returpolicyregeln. Kanske bara är ett sammanträffande med de annonser jag just läst eller så kan det ju bero på något annat också.

Det är väl egentligen det enda jag kan störa mig på när annonser oavsett härkomst inte följer reglerna eller bara är dåligt utformade och fattiga på information.


Annonser utan info borde slättas direkt! Finns inget värre än en annons utan info och utan bild!
 
Topp