• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad North Eagles - Italiensk Vintage PVD militär [pris sänkt 2/9]

_robban

Cartier
2-Faktor
Skaffade mig denna klocka här på forumet för någon vecka sedan, klickade inte helt desvärre och ser om någon annan här kanske känner mer för den än vad jag gör.

Info enligt tidigare säljare;
"
Vintage quartzdykare i PVD, swiss made, tillverkad på 80-talet för italienska armén. Dessa klockor finns med många olika förbandssymboler på urtavlan - detta exemplar har loggan från en militär sjukvårdsskola i Florens. Sannolikt var klockorna inte officiellt “issued” men erbjöds förmodligen till personalen på de olika förbanden.
Boett i stål med svart PVD-beläggning, 40 mm utan kronan, 20 mm bandbredd, klassad till 200 meter. Boetten är i bra skick, den svarta beläggningen är matt och något blekt. Det finns även en del skavmärken, dels på bezeln men främst undertill på högra sidan (syns dock inte särskilt mycket när man bär klockan på armen). Kraftig vridbar bezel som klickar som den ska. Skruvad krona som fungerar bra. Mineralglaset har några ytliga repor.
Matt svart urtavla med åldrat tritium. Invändig kompasskala.
Urverket är ett schweiziskt ETA 955.412 quartz som fungerar felfritt. Urverket har sannolikt bytts eftersom det som sitter i nu är signerat Longines.
"
Allt ovan stämmer gott, har inte själv öppnat klockan och kontrollerat urverk dock men låter rätt rimligt. I min egen mening så matchar visare, tavla och boett varandra mycket bra och ett jämnt och ärligt patinerat utryck finns - en bruksklocka som verkar ha varit med om en hel del.

Lite bilder lånade ifrån tidigare ägare;
1024x650_zpsz1snfttl.jpg

1024x657_zps9yktlnal.jpg

1024x616_zpsvgdjaigo.jpg

1024x591_zpsi7coo9m3.jpg

1024x419_zpsvk5z6bmb.jpg

1024x429_zpsoivyhn3v.jpg

1024x559_zpshuz3fqjy.jpg

1024x582_zpsiuldssmm.jpg

1024x681_zpskwnazfme.jpg

800x540_zpsvjjqltd3.jpg


Lite egna bilder
IMG_1137.JPG

IMG_1139.JPG

IMG_1141.JPG


Klockan kommer med det band ni ser på mina egna bilder samt ett bättre begagnat svart nato.

Pris 2500 2400 ink frakt inom sverige i vadderat kuvert
Retur är ok om klockan inte motsvara beskrivningen och det sker inom 24 timmar från att du fått den och vi har kommit överens om det. Ingen retur vid F2F. Kontrollera bilder noga då dessa beskriver skick bättre än vad jag kan med text.

Bytesförslag för byten mot något spännande är välkommet, relativt öppen för förslag så bara skicka info om vad du har och pengar upp vid rätt objekt inga bekymmer.
 
Senast ändrad:
Topp