• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT NOS Leica R3 + Elmarit-R 24mm

carlanton

Audemars
Förlåt för OT, jag ogillar det lika mycket som ni, men jag klarar inte av kameragubbarna på Tradera och är övertygad om att någon här gillar kameror.

Har en till synes helt oanvänd Leica R3 (den nyare från Portugal) med låda, samt med ett Summicron-R 24mm (med originallåda) i nästan perfekt skick. Huset fungerar perfekt så vitt jag vet (har dock inte provat med batterier, spelar ingen roll när det är helt mekaniskt), MEN objektivet fokuserar inte mot oändligt utan låser sig några millimeter före. Finns även lite slitage och synbar olja på bländarlamellerna, men bländaren verkar inte vara trög och låser sig inte.

Ingen aning om det är enkelt eller omöjligt att åtgärda, men fixar man det har man en av världens bästa gluggar och ett svinbra (samt underskattat och billigt) hus i samlarskick. Gluggen passar säkert nya DSLR med adapter.

Lite svårt att värdera, utgår från 3000 kr. Är öppen för alla bud men är ej intresserad av byten, om det nu inte är något exceptionellt roligt.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Topp