• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

NOS

Hej,

Har sett att vissa använder ordet NOS när dem säljer grejer på forumet.
Vissa skriver att klockan är använd fåtal gånger, vad jag tycker så är det inte NOS då, klockan ska väll vara NY och oanvänd?
Eller har jag fått detta om bakfoten?

/Filip S

NOS är väl new old stock och frågar du mig så ska den aldrig ha varit använd och bara legat i sin låda :pompus:

Jag tror att det grundar sig i att många inte behärskar förkortningen NOS, som betyder New Old Stock. NOS.

Håller helt med och har stört mig på folk som använder NOS när den uppenbarligen inte är det. NOS=Helt oanvänd.

Hej,

Har sett att vissa använder ordet NOS när dem säljer grejer på forumet.
Vissa skriver att klockan är använd fåtal gånger, vad jag tycker så är det inte NOS då, klockan ska väll vara NY och oanvänd?
Eller har jag fått detta om bakfoten?

/Filip S
Nu har du ju fått svar men... New Old Stock är ju den egentliga betydelsen, och vad det betyder säger ju sig själv. Möjligtvis är dom som använder förkortningen i andra sammanhang flexibla och vänder på förkortningen, Som Om Ny ;) Det ska alltså handla om en "gammal" klocka som legat på hyllan utan att ha blivit såld eller använd.

Tillbaka
Topp