• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är vi drygt 3000 medlemmar, men...

Jens

Greedo
...det kan knappast vara mer än 10% som är "aktiva"?
Är jag helt ute o seglar med den siffran?
Forumledningen borde väl ha lite statistik över hur aktiviteten ser ut här på forumet.
Är det här en viktig fråga? Nej, men lik förbannat funderar jag på den!




J
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag inte all statistik i huvudet, men det är drygt 800 medlemmar som loggar in varje dag. Så mer än 10% aktiva vågar jag nog påstå att vi har.

Har för mig att det dessutom är drygt 3000 unika besökare per dag som stannar på siten drygt 14 minuter i snitt.

daviden kan säkert fylka på med exakta siffror. Men det är ganska rejält ös på KS... ;)
 

Jens

Greedo
Nu har jag inte all statistik i huvudet, men det är drygt 800 medlemmar som loggar in varje dag. Så mer än 10% aktiva vågar jag nog påstå att vi har.

Har för mig att det dessutom är drygt 3000 unika besökare per dag som stannar på siten drygt 14 minuter i snitt.

daviden kan säkert fylka på med exakta siffror. Men det är ganska rejält ös på KS... ;)
Jag tänkte mer på aktiva i den meningen att de faktiskt skriver något också. Jag tycker att det alltid är samma gäng som tillför/irriterar/skojar, vilket iofs brukar räcka och bli över.
Men alla dessa som reggar sig, loggar in ibland och bara lurkar... Varför?!
Det är naturligtvis allas rätt, men jag har svårt att förstå syftet.
Kliv fram nu alla som känner sig träffade och berätta för farbror!



J
 

Jens

Greedo
Lugn nu! Läs min frågeställning igen.
Jag hävdar INTE att det skulle vara bättre om alla 3000 skrev varje dag.



J
 

Drill

Breitling
Haha vilken passande tråd. Skrev nyss ett kort inlägg i presentationstråden för nya medlemmar. Jag har dock varit medlem i över ett år och jag tror detta blir mitt 22:a inlägg. Lurkar nog en timme per dag i snitt så jag är väl ett perfekt exempel på tidigare nämnd användarkategori. Svinbra lurkforum! Men man blir ju nyfiken på vad som sägs på hyllan så med min takt kommer jag nog ha lite att läsa ikapp där om sisådär 75 år.. :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Alla kan bidra.
Kan tänka mig att alla äger säkert minst en klocka.
Hoppa över i köpguide-delen och skriv några rader, varför ni bär just den klockan.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Och presentations stickytråden har alltså knappt 2000 inlägg ich vi har över 3000edlemmar... In och presentera er!:)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag lurkade också ett bra tag innan jag väl reggade mig och började posta (om än i liten omfattning). När man väl började postade hade man ganska bra koll på "forumprofilerna" från början. All statistik är kul, så bring it on Daviden :)
 

JayJay

Rolex
Jag tänkte mer på aktiva i den meningen att de faktiskt skriver något också. Jag tycker att det alltid är samma gäng som tillför/irriterar/skojar, vilket iofs brukar räcka och bli över.
Men alla dessa som reggar sig, loggar in ibland och bara lurkar... Varför?!
Det är naturligtvis allas rätt, men jag har svårt att förstå syftet.
Kliv fram nu alla som känner sig träffade och berätta för farbror!



J
Jag har genom åren reggat mig på flera olika sorters forum där jag varit mer eller mindre aktiv i perioder. Senast i somras gick jag med på ett forum bara för att få svar på en specifik frågeställning och har inte varit inne där efter det. Tycker inte detta är ngt konstigt.

Dessutom inbjuder olika forum i varierande grad till deltagande. På gamla gula TTT läste jag nog ett år innan jag reggade mig. Här läste jag från första dagen men gick inte med förens efter ett halvår.
Förövrigt har jag aldrig tidigare varit med på ett forum som i så hög grad inbjuder till deltagande för ALLA. Kul. Med det sagt så har aktiviteten på senaste nått en sådan nivå att i a f jag inte längre har möjlighet att hålla koll på merparten av innehållet. Vilket är på både gott och ont.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Medlemmar aktiva per dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.04.34.png


Unika besökare på sidan varje dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.05.38.png



Sidvisningar (klick på sidan) per dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.08.35.png
 

san

Cartier
2-Faktor
Medlemmar aktiva per dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.04.34.png


Unika besökare på sidan varje dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.05.38.png



Sidvisningar (klick på sidan) per dag, sedan maj förra året:
Skärmavbild 2014-02-03 kl. 09.08.35.png

Alltid kul med lite statistik! :) Jag är lite nyfiken på toppen där i slutet av november månad. Nästan dubbelt så många besökare jämfört med dagarna före/efter. Vad hände där egentligen?
 

Capo

Omega
2-Faktor
The more the merrier, eller? Med förutsättningen att alla skriver en rad då och då iallafall...
 
Topp