• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu börjar folk att undra...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
över hur man kan vara så sjukligt intresserad av klockor... Senast idag på jobbet när jag klocksurfade lite på min rast utbrast en kollega.. :oops: "hur kan klockor vara så intressanta att man sitter och surfar dem?"
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag är i min umgängeskrets känd klockoman vilket även har smittat av sig på en representativ del av min umgångeskrets. Till en början ställde dem samma frågor, till slut satt de själva och surfade klockor när jag äntrade rummet. "Klart man ska ha en schysst klocka liksom" ;)

Men många av mina vänner av det motsatta könet vägrar följa mig på instagram då jag bara lägger upp bilder på tråkiga klockor heter det, hah!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag är i min umgängeskrets känd klockoman vilket även har smittat av sig på en representativ del av min umgångeskrets. Till en början ställde dem samma frågor, till slut satt de själva och surfade klockor när jag äntrade rummet. "Klart man ska ha en schysst klocka liksom" ;)

Men många av mina vänner av det motsatta könet vägrar följa mig på instagram då jag bara lägger upp bilder på tråkiga klockor heter det, hah!
Bra att du lyckats få lite ordning på folk! ;) Problemet till största del är nog att Eskilstuna där jag bor tyvärr nog måste ses som en håla där ett djupt inrotat "träskorstänkande" råder, inget får kosta...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Så när folk undrar varför man är så dum i huvudet så att man lägger ner idiotsummor på klockor så är svaret enkelt: det gör mig glad. Man behöver inte alltid vara särskilt pragmatisk i sina handlingar.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag försöker att tona ner klockintresset inför andra vänner som inte är klockintresserade. Eftersom det är extrema pengar det handlar om (för dem) så vill man inte ha en diskussion som till slut endast kommer att fokusera på hur jag spenderar mina pengar och inte om klockorna.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Folk vet det som umgås med mig, försöker smitta av intresset så jag har flera att snacka med om klockorna :)
Tjejen sa, bra storlek gillar urtavlan men inte armbandet, på en klocka jag visade, då kom hon på att urtavla var ett ord hon inte ens visste om innan hon träffade mig.
Så lite positivt kan det komma ur det hela...
 
V

Viggen

Guest
Jag känner igen mig. Ni vet ju dessutom att jag inte ens lägger extrema summor på klockor, men i min omgivning anses även mina utlägg som ett vansinne. Familj och vänner frågar ofta: -Hur fan kan man lägga 2500-4000kr på en klocka?
Det hjälper inte inte att förklara att det är en hobby som gör mig glad. Svaret blir oftast, men du kan ju inte tjäna pengar på din hobby. Allt kan inte handla om att tjäna pengar! :arghh:

Själv trodde jag att en hobby är till för att göra en lycklig och inte ett sätt att tjäna extra pengar. Så något stöd för mitt samlande får jag inte från familj, eller vänner. Det är därför jag hänger här, trots att jag är en ren amatör som ställer dumma frågor till mina klock-kollegor på KS så blir man accepterad. :)
 

David

Bödeln
Svaret blir oftast, men du kan ju inte tjäna pengar på din hobby. Allt kan inte handla om att tjäna pengar! :arghh:

Det roliga är att det för det allra mesta kommer från samma människor som röker tre paket om dagen, underhåller en bil som inte är en Kia och har en garderob full med förra säsongens trendkläder som aldrig mer kommer att användas.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Jag försöker att tona ner klockintresset inför andra vänner som inte är klockintresserade. Eftersom det är extrema pengar det handlar om (för dem) så vill man inte ha en diskussion som till slut endast kommer att fokusera på hur jag spenderar mina pengar och inte om klockorna.

Håller helt med. Tyvärr är det precis så diskussioner nästan alltid slutar när man pratar klockor med oinsatta. De fokuserar enbart på priset. I sådana situationer brukar jag försöka jämföra med annat som också är dyrt, prioriteringar osv, och till slut säga:

Man ska lägga pengarna på det som gör en glad oavsett om det är klockor, bilar, skor, mat, vin, handväskor, eller vad det nu må vara, och låta andra spendera dem precis som de vill.

Då brukar den man pratar med ha svårt att argumentera emot och istället hålla med.
 
V

Viggen

Guest
Det roliga är att det för det allra mesta kommer från samma människor som röker tre paket om dagen, underhåller en bil som inte är en Kia och har en garderob full med förra säsongens trendkläder som aldrig mer kommer att användas.

Så sant! Dessutom lägger de ofta ett par hundringar i veckan på hästar,stryktips och liknande utan att vinna storkovan. :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Värsta är alla dessa klockbilder man tar då man är ute, en del börjar undra vad man gör. Och detta påhitt att "peka på saker-bilder"
Kanske behöver gå på rehab?
Fast det är så sjukligt roligt och vanebildande så det går liksom inte att sluta
 
Topp