• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu flyger vi - Visa upp din flygare!

Maxim

Cartier
Är väldigt förtjust i flygare, och efter att ha varit lagom avundsjuk på/u/MrPlow 's nya IWC undrar jag vilka andra flygare som föredrar aviatik framför annat.

Här kommer några bilder på min Stowa Flieger, även om de postats tidigare. Får återkomma med lite fräschare bilder senare i tråden.

UFVDslt.jpg
 

Maxim

Cartier
Dräggel, den är fin RicVin, men storleken skrämmer livet ur min lilla handled.

Posta gärna bilder på flygare generellt också, behöver inte vara att ni äger dem :)
 

Maxim

Cartier
Varför är det ingen annan som rockar flygarremmen, är ni för fega?

Börjar bli riktigt förtjust i den där IWC flygaren, men känner att dialen är lite för klyddig för en clean flygare.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
OK jag flyger med!

Först ut en Gagarin Shturmanskie för ryska MIG-Piloter från 1949! Allt original och tilldelades ryska Migpiloter under slutet
av 40 och början av 50-talet

sePVnZp.jpg


Nummer 2 är en Omeg RAF (Royal Air Force) från 1943! Denna använder jag nästa aldrig! Ligger tyvärr nästan alltid i valvet!
Jag tror att en annan KS-are har ägt denna innan! En av mina absoluta favoriter! Tyvärr tror jag att kronan är utbytt annars
är klockan original med en fin patina

1W8kRl9.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är en Urofa variant där ryssarna snodde till sig delar och tillverkade sin egna Tutima!
Dessa i original är mycket eftertraktade och ligger på 30-40K (De ryska varianterna)
Watchowners klocka är en fin homage tycker jag!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det är en Urofa variant där ryssarna snodde till sig delar och tillverkade sin egna Tutima!
Dessa i original är mycket eftertraktade och ligger på 30-40K (De ryska varianterna)
Watchowners klocka är en fin homage tycker jag!
Precis. Vill minnas att jag läst att de monterade ner tyska fabrikerna och helt sonika flyttade hem dom till moderlandet och fortsatte tillverkningen av bl a Urofa 59-verken. Dock utan samma precision och kvalitet.
 
Topp