• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu går vi mot mörkare tider - dags för vintertid

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Söndag den 27/10 klockan 03:00 ska vi ställa tillbaka klockan en timma.

Hur många klockor har du att ställa tillbaka?

smnXvPD.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har bara 2 igång samtidigt så det är sällan ngt problem. Det ena har ju Omegas 9300 verk i sig så det är kvick gjort att ställa om ;-)
 

16610

Patek
2-Faktor
Fy fan för att ställa om tiden! Så j-vla dumt! hela går dagen var ju förstörd. Hur förklarar man för sina barn att de ska sova en timme längre? eller att man får äta lunch kl 11 för att lillkillen inte ska somna vid matbordet? Bojkotta den skiten!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Känns riktigt mysigt ändå att gå mot mörkare tider! :)
Rätt inställning, tog bara 34 år innan jag själv insåg samma sak. Tänd ljus/brasa inomhus, ta fram en fin flaska fulwhiskey, slå på paddan o ks'a vafan kan det bli bättre :woot: ? Enda sättet att komma runt problemet med mörkret annars är att flytta utomlands, så blir det inte för mig iaf.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag är uppriktigt förbannad på det här med att ställa om tiden! vi lever på 2000-talet! våga vägra sommartid/vintertid
Vore spännande om du är pionjär på ämnet. Återkom gärna till sommaren med full recension. Främst spänd hur det går med frisör-tider, tandläkartider, tågtider, flygtider osv kan bli endel intressanta möten ;)
Är helt med dig, vrida fram o tillbaka på klockan är tramsigt och gör varken till eller från vad gäller ljuset.
 

16610

Patek
2-Faktor
Vore spännande om du är pionjär på ämnet. Återkom gärna till sommaren med full recension. Främst spänd hur det går med frisör-tider, tandläkartider, tågtider, flygtider osv kan bli endel intressanta möten ;)
Är helt med dig, vrida fram o tillbaka på klockan är tramsigt och gör varken till eller från vad gäller ljuset.
Är ju inte riktigt så enkelt... Man för ju rätta sig efter samhället
 
Topp