• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu har denna tråd blivit raderad tre gånger pga att jag använder skit Apple..

Ministern

Founder
2-Faktor
Nu blir det en kortare presentation..

Blen sugen på en Omega, mycket för att kunna ge Omega boysen en hurring..

Marcus på på Rob Engström ringde och sade, den är inne nu, kom och titta men den är nog inget för dig.

Inget för mig innebär:

8400 verket vilket är samma som 8500 med tillägget att den klarar 15000 gauss, solid länk med glidelock, skönt matt tavla med åldrad lysmassa och en rackligt vridring.

Då jag är en enkel man och fyller till föga för Marcus inviter så blev det denna..

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Medans jag satt och väntade på att länken skulle kortas började det bränna därbak. En känsla som ni vidriga flippare är drabbade av..

Vi hade ju talat om klockor med multumkomplikationer och månfas..


Vad hette det nu!

Longines...

Månfas..


7751 verket..

40 mm...


Brunt croco...


Äh vad fan, är ju inte sämre än att man kunde klämma en sådan också..

image.jpg


image.jpg
image.jpg


Faktum är att både Omegan och..

image.jpg




Är fantastiska ur!

Och utan Rob Engström hade jag nog aldrig tagit steget!
Tack Marcus och alla på Rob, utan er skulle jag aldrig vågat ta stegen..

Nu skall jag utvärdera och se vad de går för. Hittills är jag inte besviken..

Sånär som på att hustrun upptäckte att jag bar Omega och anföll som en puma..

Fortsättning följer.

Lången..

Case
Shape: Round
Material: 18 carats pink gold
Glass: Scratch-resistant sapphire crystal
Case back: Transparent case back with sapphire crystal
Dimension: Ø 40.00 mm
Water resistance: Water-resistant to 3 bar
Movement and Functions
Caliber: L678, Self winding mechanical chronograph moon phase movement beating at 28'800 vibrations per hours and providing 48 hours of power reserve
Function: Hours, minutes, small seconds with 24 hours indicator at 9 o'clock. Date indicated by the half moon central hand. Chronograph mechanism : central 60 seconds hand, moon phase display with 12 hours counter at 6 o'clock, 30 minutes counter with day and month display at 12 o'clock.
Dial and Hand





Åmegan....

MOVEMENT
Caliber: Omega 8400
Self-winding movement with Co-Axial escapement for greater precision, stability and durability. Resistant to magnetic fields greater than 15,000 gauss. Free sprung-balance with silicon balance spring, two barrels mounted in series, automatic winding in both directions to reduce winding time. Bridges and the oscillating weight are decorated with exclusive Geneva waves in arabesque.
Power reserve: 60 hours
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    219.2 KB · Visningar: 81
  • image.jpg
    image.jpg
    328.1 KB · Visningar: 81
  • image.jpg
    image.jpg
    199.2 KB · Visningar: 71

MJ24

Patek
2-Faktor
Ombyte förnöjer säger man ju, så grattis då!:)
Ser fram emot en go review på Omegan när du känt på den ett tag!
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Sådärja. Kul att se att du är tillbaka i köpträsket.
Nu ska vi bara på udda vintagemärken ;)
Grattis.
Måste nog få klämma en vända och utvärdera jag me :)
 

Galaxy

Rolex
Nice, första SM300 reissuen på forumet? Longinesen är grym också, hör av dig om du ska flippa i framtiden så har du en spekulant... ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...håller med dig om apple, medans jag skriv ett inlägget i snart mycket snart tråden som man för övrigt satt och bevakade som en idiot :D, så missade jag detta inlägg! Jävligt coolt att köpa Omegan trots att vi bajsade på den på hyllan Hahaha. Longines är också häftig, en klocka som jag skulle kunna tänka köpa själv faktiskt! Ser ut att löna sig att ta en glading tidigt, ska nog prova det också under nästa vecka och hoppas att man kommer hem med 2 st trevliga ur. Stort fucking GRATTIS då Spencer, och en SKÅL till dom schyssta uren.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Det går bra nu. ;) SM300:an tycker jag gör sig riktigt bra på bild. Kan till och med tycka att det är en av de snyggaste modellerna Omega kommit med på länge. Återstår att se vad man tycker om den live. :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Två på samma gång! Hädanefter skall jag kalla dig för Ryssen :D

Skall bli roligt att kolla in Omegan. Longinesen vet jag redan är grymt med klocka för pengen.

Grattis!!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Fina klockor båda. Omegan ser stabil ut. Är det WR 300 eller 1000 fot på den tro? Den heter ju 300 så kanske dum fråga :nailbiting:Gratulation!
 

Fred72

Cartier
Vilket sammanträffande jag var inne i butiken kl.14.15 idag, var det möjligtvis din Omega jag fick se? Den var tydligen bokad av en väldigt viktig kund!!!;)

Nästa kommer förmodligen in om 3-4 veckor...
Grattis!
//Freddan
 
Topp