• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu tar jag helg och kör paketöppning

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hehe...vilken härlig lillördag Karatekid :D, man kan säga att den är mycket bättre än min onsdag iaf, stort GRATTIS till 2 jätte trevliga klockor iaf, snöflingan var grymt nice, härligt matchande tavelindex och visare. Även Heuern var en pärla, bra jobbat där.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Inga lektioner imorgon eller på fredag så nu är det helg för min del. Vad passar då bättre än en paketöppning?
Jo, en dubbel paketöppning såklart.

Första klockan är en klocka jag velat ha och som jag aktivt jagat i ett halvår. Missade den när micke_sv sålde den och efter massvis av pm och hintar till totte utan resultat så gav jag upp. Jag ville ha en med rätt patina. När denna dök upp så slog jag till direkt.
Den är inte helt perfekt men den är mer än tillräcklig för mig:)

Har under ett tag försökt övertyga mig själv att Vintage inte riktigt är min grej men slutar alltid med att jag kommer tillbaka till det. Det är något magiskt med målade index och plexiglas!

Nåja klockan i fråga är en tudor snowflake ref nr 94110
Det är snowflake med datum och serie nr indikerar att den är från - 78. De sista flingorna gjordes runt - 80 vad jag vet och det är ungefär i samband med övergången till 5 siffriga referenser.
Urverket som sitter i dessa flingor med datum är ett ett verk 2784 modifierat av tudor.

Någon gång i framtiden ska jag jaga fatt en MN snowflake men det lär dröja :)
Nu ska jag fixa en vikt oysterlänk samt ett T19 plexi och luta tillbaks och njuta.


20141119_122052.jpg
20141119_122030.jpg
20141119_122048.jpg
20141119_122043.jpg


Nästa klocka som paketerade upp är en klocka vars lillebror var en klocka jag inte borde ha sålt. För ett år sen ungefär köpte ja mig en Heuer Autavia 7763 som såldes till förmån för annan klocka. Den ska jag förhoppningsvis köpa tillbaka en vacker dag;)

Nu till klockan, en tidig Heuer Autavia 2446c. Verket som sitter är ett valjoux 72 verk och det är i princip samma som sitter i de gamla daytonorna. Detta är en 3rd execution dial och 3rd execution hands till skillnad från @Aurums 2nd execution. Skillnad ses även i case där denna är en sk snap-back case medan Aurums är ett screw-back. Finns även fler skillnader men de går jag inte in på.:)
Klockan mäter 40 mm utan krona och har ett fantastiskt plexiglas. Nu skall det beställas rätt läderband till den men Heuerville har just nu 8 veckors väntetid så får se hur det blir

Här kommer lite bilder

20141119_121955.jpg
20141119_122222.jpg
20141119_122811.jpg
20141119_160259.jpg


Nu ska jag luta tillbaka och njuta av resten av kvällen. Ha en fortsatt trevlig kväll gott folk.

Mvh


Fina klockor båda två!
Grattis å ha en skön helg! :)
 

JesperO

Rolex
Fan va grymma...lite ryck i brallan måste jag erkänna.
Står i kö någon av dem mot all rim och reson skall säljas...
Riktigt fina.
Stort grattis!
 
Topp