• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu var man för snabb på budknappen

Tunan

Omega
Hej.

Satt här om natten och skummade igenom kaplans klockauktioner, lite trött efter några nätters dålig sömn som nybliven pappa så slängde jag in ett bud på en Omega, tyvärr utan närmare eftertanke.

Så här efter att "vaknat till" igen så inser jag kanske att jag kan ha gjort en ganska risig affär (om jag inte blir överbjuden) med tanke på att jag inte ens vill ha klockan utan slängde mest in ett bud för att jag tänkte att det skulle vara ett bra pris.

Men med inräknad provision på 20% och det faktum som jag inte alls hade i tanken då jag bjöd nämligen att det saknas box och cert så var det nog inte alls ett så klokt bud.

Vad Tycker ni ?


http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2763/vara/1065283

Ps. mitt Maxbud 15000
 

Tunan

Omega
Klockan tycker jag inte att det är något fel på, säg med box och cert för 15 då hade jag varit nöjd i stället :(
 

Ricrob

Patek
Det är för dyrt utan b&p ovh dessutom utan länk. 15k rakt av vore ingen katastrof men med påslagen är du rökt tyvärr. Bara att hoppas på att fler budar utan att tänka/läsa innan, för som sagt, med b&p och länk går de oftast för 18-19k och uppåt.
 

Kim

Panerai
Så det blir 18 000 med provision. Det kanske ligger lite i överkant. De ligger på mellan 19 000-24 000 på blocket med box.
Jag har också en 06 med box och allt. Skicka ett PM ifall du inte får den där och fortfarande vill ha en PO.
 

R0B

Panerai
Äh, gillar du klockan så är det ju lugnt. En tusenlapp hit eller dit har ingen dött av (eller jo säkert, men du klarar dig nog iaf).

Det är ju inte box och cert som kommer pryda din handled.

Och i bästa fall budar någon över! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror inte det är någon större fara. 50/50 att någon bjuder över. Annars är 18k som sagts ovan möjligen nån tusing för mkt, men ett bra läderband och viklås (bara det 4k nytt), så var inte för deppad ;)
 

jabla

Sarlacc
Vi alla vill se en paketöppnartrråd för en lyckad icke-affär. .. och en insättning till bcf :) ... eller hur jabla?
Det minsta man kan begära, se bara till att tråden uppfyller paketöppningskraven. Tror inte att man måste visa upp klockan bara berätta vad som är unikt med den och varför man (inte) köpte den samt storlek urverk etc. :)
 
Topp