• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu var ni lite väl hårda, ARN?

KenKun

Patek
2-Faktor
Få hjälp med service, eller prisavdrag är väl ok, men så pass mycket? Hm.

image.jpg
 

Apansson

Torpare
Frågan är hur det var formulerat i objektets beskrivning på auktionen... är det inte papper på service så kan man väl inte förvänta sig att den håller tiden?
 

Sammeh

Cartier
Det finns dessvärre värre fall än så där ARN har varit inblandade.. Visserligen är jag själv en vanlig konsument men jag har ändå tappat min tro till ARN för länge sedan
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tycker nog att man borde läsa Arns rekommendation i fulltext, kan ju vara att klockan gick fel med 5 minuter per dag, framgår ju inte alls av bilden.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Större delen av de ärenden vi har haft i mitt jobb (servicetjänster/reparationer) slutar med att konsumenten får fel. När bevisbördan hamnar på konsumenten brukar det va kört, jag som privatperson har väldigt lite hopp att få hjälp av dem:grumpy:
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
https://uffeviking.wordpress.com/2011/11/27/morkradda-norrlanningar/
För er som inte orkar klicka
Norrlänningen hatar mörker, han lever med mörkret halva året och man kan tro att han ska vara van vid det, men icke, han dyrkar ljuset. Var syns detta mer än på bilen? Om två extraljus är bra så är fyra bättre. Inte bara för att lysa upp den närmaste omgivningen, kanske att se en bit in i skogen och några hundrameter extra framför bilen. Nej, här ska hela världen lysa. Två flodljus och två pensilbeam, strålkastare som kan bränna ut en hornhinna på två kilometers avstånd.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
https://uffeviking.wordpress.com/2011/11/27/morkradda-norrlanningar/
För er som inte orkar klicka
Norrlänningen hatar mörker, han lever med mörkret halva året och man kan tro att han ska vara van vid det, men icke, han dyrkar ljuset. Var syns detta mer än på bilen? Om två extraljus är bra så är fyra bättre. Inte bara för att lysa upp den närmaste omgivningen, kanske att se en bit in i skogen och några hundrameter extra framför bilen. Nej, här ska hela världen lysa. Två flodljus och två pensilbeam, strålkastare som kan bränna ut en hornhinna på två kilometers avstånd.
Hahahhahaha gjorde min morgon, tack! Lätt att associera med norrländsk släkt också:hilarious:

"Låt oss förblinda alla idioter som väljer att köra åt motsatt håll, det är troligtvis några utsocknes som redan sett mer än dom borde."
 

Landshark

Cartier
Ibland borde nog ARN kontakta någon med kunskap...

:banghead:

De flesta här verkar fullständigt ha missat ARN:s roll och tillvägagångssätt. ARN utreder ingenting, utan utfärdar rekommendationer utefter vad parterna anfört.
Jag har själv aldrig behövt vända mig till ARN, men tycker att detta är ett utmärkt institut för små tvister mellan konsument-näringsidkare. Företag som inte följer ARN:s rekomemndatioenr anses i allmänhet som oseriösa. I rubricerat fall kan (obeservera; gissning alltså) det vara så enkelt att auktionsvinnaren ansett uret felaktigt utefter auktionsbeskrivningen och begärt 9.300 kr för diverse utgifter (felsökning, resor, frakt, reparation mm) samt att auktionshuset överhuvudtaget inte hört av sig. Utifrån ett sådant senario är ARN:s utslag (rekommendation) fullständigt given och rimlig...
 

Mr Chance

Kalmar
Med tanke på att det, i alla fall i mitt tycke, är ganska många här på KS som köpt beggat och tvingats serva en "nyservad" klocka kan en sån här ekommenadtion från ARN inte vara annat än bra.
 
Topp