• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu vill jag veta vad ni tycker om denna Panerai!

176
44mm, titan

00018836.jpg


00018829.jpg


4987292865_87d0a27e8b_z.jpg




Nå, vad säger ni? Samt vad bör en sådan i ett mycket gott skicka få kosta? :)
 

Ricrob

Patek
Värde lämnar jag till ngn annan men jag som gillar Panerais design ger den tummen upp men skulle själv satsa på en i blankt stål och sandwish tavla.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Panna som panna, känns faktiskt lite så, men jag skulle nog i alla fall se till att välja någon med kupat glas, vilket ger mer själ IMHO.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag gillar Panerai, haft några olika modeller, men känns lite samma lika numera.

Håller även med om att de blanka stålversionerna står sig bättre, känns mer classy liksom
 

David

Bödeln
Du hittar den ny från ca 44k hos gråhandlare i Sverige, begagnad i fint skick internationellt bör gå på ca 30k.

En av de tristare modellerna tycker jag personligen, Luminor ska ha sandwich-tavla, även om titan förstås är finfint.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fin! :) Dock för stor för min handled, men kan man bära upp den så är det ju nice!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Panerai är Panerai och ALLTID jävligt snyggt! Köp bara kööööp! :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Enkel och "clean" design på tavlan, men själv föredrar jag sandwich som ger mer djup.
Om det är borstat stål eller ej tycker inte jag påverkar så mycket.

Mvh
Michael
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Föredrar också sandwich och iaf sekundvisare, dvs 177
Håller med - Panna utan sandwich känns ganska meningslöst - det är ju en stor del av Pannans charm... Påmålade index ser lite "billigt" ut tycker jag, men inte på ett skönt vintage-sätt

Mina 2 ören etc...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det här jäkla sandwichtjafsandet alltså....nej panerai hade inte det initialt och inte heller när de på 90-talet släppte loss på allmänna marknaden, it all came later, omkring H-serie. Cool feature men långt ifrån värt att tjoa om. Däremot förordar jag starkt handjagare, det är ett måste!!
sateru3e.jpg
amasuhu2.jpg
Tre tavelmodeschanger, två handjagare, en 1950.
 
Topp