• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nurå?

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Kanske gjorde en dum grej idag, sålde en klocka som var min graal ganska länge. En PO-XL. Fantastisk klocka som jag hoppas köparen får njuta av ordentligt.

Ett litet i-landsproblem nurå, vad ska jag leta efter nu?!? Ser ju onekligen lite fattigt ut i lådan för tillfället.

null_zps43bccf63.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vem som helst ser ju att du behöver något dressigt för att fylla alla användningsområden. ;)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Mmm... speedy skulle inte vara dumt faktiskt, var ju några år sen sist. Eller IWC för den delen, sån har jag ju aldrig haft heller. Får väl se vad som dyker upp :angel:
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Som ni ser så måste jag ju ha en manlig klocka till, inget tramsigt här. Dressare vette tusan faktiskt.
 

Lage

Omega
Vem som helst ser ju att du behöver något dressigt för att fylla alla användningsområden.

Jag har en känsla av att ambitionen att fylla vissa fördefinierade fack ("Jag behöver bara en dykare, en dressig klocka, en kronograf och en brutalbeater för alla de tillfällen då jag sänker betongkassuner vid sommarstugan etc. - sedan är min samling komplett!") står för en inte oansenlig mängd aktivitet på K&S när behovet visar sig vara något mindre än väntat. Strunta i dressigt - utpräglade kostymklockor tycks du inte ha prioriterat tidigare - och köp sportigt igen! :) Speedy! Kanske black bay? Eller den perfekta kompromissen, AT8500 skyfall?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Strunta i dressigt - utpräglade kostymklockor tycks du inte ha prioriterat tidigare - och köp sportigt igen! :) Speedy! Kanske black bay? Eller den perfekta kompromissen, AT8500 skyfall?

Va? Pratar du med mig eller med dig själv? -Eller citerar du den generella tonon på KS? o_O
 

Lage

Omega
Va? Pratar du med mig eller med dig själv? -Eller citerar du den generella tonon på KS? o_O

Du har rätt i att det blev otydligt. Jag började skriva en helt annan text (om att det väl ändå finns klockor som fungerar i dressade sammanhang i samlingen) men ändrade fokus utan att ta bort det citerade partiet från ditt inlägg - det fick i stället tjäna som en för mig mindre lyckad ingång i diskussionen. I min text avsåg jag bara en generell ton.
 
Topp