Köpte en Panerai Radiomir av
@Nurburgking som anlände den 25 februari. Klockan såldes som fullset och jag påtalade direkt att skruvmejseln som även omnämndes i annonsens objektsbeskrivning saknades. Efter detta har jag varit tvungen att påminna honom flera gånger. Någon mejsel har efter fem veckor fortfarande inte dykt upp.
Jag bifogar min konversation med
@Nurburgking så kan den som vill skapa sig en egen uppfattning om huruvida de vill göra affärer med honom eller inte. Sedan några dagar har han slutat svara på PM från mig och han svarar inte heller i telefon när jag testat att ringa numret jag swishat till. Har beställt en ny mejsel från Krons som kostar en skitsumma i sammanhanget.
@Nurburgking kommer jag dock aldrig att göra några ytterligare affärer med då han tydligt visat att han inte är att lita på.
JoberMan
———————————————————————————————-
Joberman 2022-02-25:
Hej,
Såg du mitt mess? Klockan är framme och jag är mycket nöjd med den. Du verkar dock glömt att skicka med skruvmejseln som nämns i objektbeskrivningen. Du kan väl bara slänga den i ett vanligt kuvert och skicka den till mig.
Trevlig helg
Jonas
Nurburgking 2022-02-26:
Hej Jonas!
Vad roligt du är nöjd
Är ute och reser därav mitt sena svar.
Jag letar fram den
Trevlig helg
Joberman 2022-03-05:
Hej,
Hur går det med skruvmejseln.
/Jonas
Joberman 2022-03-07:
Det känns lite osnyggt att du inte svarar på min fråga, med tanke på att du ju är inloggad flera gånger om dagen.
Har du hittat skruvmejseln?
Nurburgking 2022-03-07:
Tjena,
Sorry, har letat och hitta den igår kväll
Skickar den imorgon!
Joberman 2022-03-14:
Fortfarande ingen skruvmejsel. Jag börjar ledsna på dig.
Nurburgking 2022-03-14:
Hej,
Eftersom jag inte hört något tog jag förgivet att den kommit fram. Jag postade den i ett vadderat kuvert den 8/3?
Även om posten (här nere iaf) endast kör ut varannan dag borde den landat?
Joberman 2022-03-14:
Den har inte kommit fram och i Sthlm delas posten ut varje dag.
Nurburgking 2022-03-15:
Hej igen,
Har brevet fortsatt inte kommit?
Joberman 2022-03-15:
Det har inte dykt upp i dag heller
Joberman 2022-03-21:
Det har fortfarande inte dykt upp någon skruvmejsel. Hur gör vi? Föredrar du att fixa fram en 1,4mm Paneraimejsel eller ska jag göra det? Jag väljer givetvis att tro på att du verkligen skickat den, och att den kommit bort i postgången, även om det ju är ett fantastiskt sammanträffande i och med att du först inte hittade den. Du har sålt klockan som fullset.
Jonas
Nurburgking 2022-03-21:
Hej,
Du väljer själv vad du vill tro. Har aldrig någonsin tidigare blivit av med något i posten - skulle skickat rekommenderat. Jag har en Paneraimejsel sedan tidigare men som saknar själv bitset som jag kan skicka rekommenderat så kanske man beställa bitset löst?
Joberman 2022-03-21:
OK, skicka mejseln så bekostar jag bitset själv så vi kan släppa det här.
Nurburgking 2022-03-24:
Hej,
Mejseln går iväg med DHL imorgon, skickar spårningsnummer!
Joberman 2022-03-31:
En vecka till har nu gått. Det har inte kommit något paket och du har inte skickat något spårningsnummer heller. Vad har du för förklaring den här gången?