• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyår 2018 champagne + cigarr + fyrverkeri och annat därtill.

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det nalkas nu jul och nyår. Ja det är snart!!

Tänker ist. för att skriva i respektive tråd inom dessa ämnen samlar vi allt här under. Och ja vi kan säker flika in lite om julens glögg och skinka men tanken är att sortera ut inför nyår.. Så..

Vilken champagne rekommenderas ute i kylan vid 12slaget. Vilken cigarr skall avnjutas. Tips på huvudrätt och rejäl bombtårta. Försök gärna hålla detta seriöst.

God Jul och Gott nytt år
 
Senast ändrad:

JB_XII

Rolex
Haha, börjar det klia i fingrarna käre vän :)
Rolig trådstart dock. Man vill ju ha ”paketlösningen” ;)
Jag kan tycka nyår lätt blir lite överskattat, så tänker nog hålla nere tonen.
Tänkte puffa på en Cohiba Siglo III och surpla på någon trött dompa. Tar gärna mot andra (roligare) förslag.
Fyrverkerier är jag inget fan av. Så det blir läktarplats. Tips på mat mottages dock tacksamt. Alltid lika svårt :D

Glöm inte avec! Whiskypinnen innan tolvslaget är som ett förspel. Ruggigt viktigt!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Haha, börjar det klia i fingrarna käre vän :)
Rolig trådstart dock. Man vill ju ha ”paketlösningen” ;)
Jag kan tycka nyår lätt blir lite överskattat, så tänker nog hålla nere tonen.
Tänkte puffa på en Cohiba Siglo III och surpla på någon trött dompa. Tar gärna mot andra (roligare) förslag.
Fyrverkerier är jag inget fan av. Så det blir läktarplats. Tips på mat mottages dock tacksamt. Alltid lika svårt :D

Glöm inte avec! Whiskypinnen innan tolvslaget är som ett förspel. Ruggigt viktigt!


Det kliar mkt. :D ja överskattat är det, men ack så Roligt att göra en liten grej av det.

Funtar på att skippa dompan i år och gå på något lite sötare för Tolvslaget, till maten blir det väl säkert dompa. Men annat skulle ju vara kul :D

Ska förbi cigarrbutiken i arkaden nu i veckan och börja efterforska lite ;) angående fyrverkerier har det varit en grej sen jag var typ 5år och det har följt med. Även. Om det är dåligt för. Djur och natur. Mat mässigt tar även jag gärna emot förslag på Trerätters. Annat än oxfilén eller ugnsgratinerade hummern. Haha :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag är så tråkig att jag skulle rekommendera att satsa på lite trevligare champagne till maten och tidigare under kvällen. Framåt midnatt för att skåla är det enligt min erfarenhet inte värt att köpa annat än en vettig standardchampagne.


Nej men du har nog rätt där. Tänker mig något sötare till tolvslaget i år :D kanske en rich.
Gosset selebris funderar jag på tidigare..
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är så tråkig att jag skulle rekommendera att satsa på lite trevligare champagne till maten och tidigare under kvällen. Framåt midnatt för att skåla är det enligt min erfarenhet inte värt att köpa annat än en vettig standardchampagne.
Håller med, jag kör också kvalitén lite tidigare in på aftonen. 00.00 brukar det faktiskt bli någon just sötare prosecco :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Handlat lite. Någon borde duga :D

IMG_20181203_114012.jpg
 
R

Red Scream

Guest
Något som faktiskt är rätt gott i sin totala hipsterovärdighet är riktigt iskall Gula Änkan (yes, den halvtorra och skitäckliga). Men då ska den vara riktigt iskall - tänk att den legat i frysen en stund - då är den faktiskt helt ok! (Det skadar inte att man är lite dragen samtidigt).
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Något som faktiskt är rätt gott i sin totala hipsterovärdighet är riktigt iskall Gula Änkan (yes, den halvtorra och skitäckliga). Men då ska den vara riktigt iskall - tänk att den legat i frysen en stund - då är den faktiskt helt ok! (Det skadar inte att man är lite dragen samtidigt).
Lät bökigt.. Som Att sminka en gris.
 
Topp