• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyårsdags klockfundering

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Börjar detta år med att fundera på årets Baselmässa. Fy satan vad jag har höga förväntningar på att rolex skall släppa en GMTC pepsi!
N0ocBgx.jpg

Bild snodd från nätet.

Sedan funderar jag på kobold watches. Är det nån på forumet som haft någon kobold. Verkar vara poppis i staterna.

God fortsättning.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Man tycker ju de verkligen borde lagt pulver på att komma tillrätta med röda färgen. Det är väl nått jubileum i år oxå för Gmt master 1964-2014 eller nått sånt.

Edit: tog för lång tid att posta, ser att det redan skrivits. Samt att jag hade fel årtal.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kommer den ut kommer jag definitivt ha en beställd. De polerade mittlänkarna kommer man dock ev få borsta så det blir lite mer tool.
 

Sond

Patek
Verkar onekligen "het". Lite svårt för mittlänkarna men det går ju leva med eller ordna. Inget som skulle avhålla mig från köp. Men, boett och länkharmonin är inte bra.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Problemet (som jag har förstått det) är ju att den ceramisla ringen är solid och produceras genom att man först gör en blå, och innan den har härdat helt så gör man halva svart. Man sätter alltså inte ihop två delar. Det är för övrigt en process som man har patent på.

Av den anledningen föreställer jag mig att det blir svårt att göra en blå/röd?

Men jag blir extremt gärna motbevisad! För då köper jag en! :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Problemet (som jag har förstått det) är ju att den ceramisla ringen är solid och produceras genom att man först gör en blå, och innan den har härdat helt så gör man halva svart. Man sätter alltså inte ihop två delar. Det är för övrigt en process som man har patent på.

Av den anledningen föreställer jag mig att det blir svårt att göra en blå/röd?

Men jag blir extremt gärna motbevisad! För då köper jag en! :)

Om det nu är så, varför gjorde man inte den helblå då? Visst fanns/ finns en tidigare referens med helblå bezel.
Så här hade en ny kunnat se ut, snodd bild.
0oTXWrr.jpg


Är i mitt tycke liiite coolare än gatorade varianten om man får sticka ut hakan.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Om det nu är så, varför gjorde man inte den helblå då? Visst fanns/ finns en tidigare referens med helblå bezel.
Så här hade en ny kunnat se ut, snodd bild.
0oTXWrr.jpg


Är i mitt tycke liiite coolare än gatorade varianten om man får sticka ut hakan.

Ja du... Säg det... :)

"And for years, we were told that making a two-tone ceramic anything was impossible. But this year, Rolex has gone an built a mono-block cerachrom bezel by a patented process that actually has the bezel start off as completely blue, and while still pourous, add the black coloring. So, this isn't two pieces of ceramic next to each other, it's a singular piece, and Rolex is the only brand in the world to produce something like this. It's so difficult to do that it's actually patented."
http://www.hodinkee.com/blog/hands-...k-cerachom-bezel-live-pics-full-specs-pricing
 

par

Patek
2-Faktor
Om det nu är så, varför gjorde man inte den helblå då? Visst fanns/ finns en tidigare referens med helblå bezel.
Så här hade en ny kunnat se ut, snodd bild.
0oTXWrr.jpg


Är i mitt tycke liiite coolare än gatorade varianten om man får sticka ut hakan.
Kanske inte förstår vad du menar riktigt men helblå finns ju, 116613, 116618,19
 
Topp