• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny ägare till en LDJ (tips efterfrågas)

MBx

Cartier
Har efter en tids spaning hittat vad jag sökte efter, en begagnad Lady Datejust 69174.:cool:

Som jag skrivit tidigare är det en present till frun som fyller jämnt men har ni några tips hur den på bästa sätt ska överlämnas. Med medföljande Rolexboxen är för risig för att lägga klockan i och överlämna på bemärkelsedagen, så...

Ska den slås in i cellofan, knytas runt en flaska skumpa eller gömmas i en hummer... Ni har säkert bättre tips än så.:)

image.jpg


Också så sen det obligatoriska wristskottet:;)
image.jpg
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Gillar iden med att gömma den i en hummer.. Kanske gömma den i ett ostron istället, det är ju ändå ett oyster-case :)

Annars kan du säkert gå till en rolex ad och be att få köpa ett rolex servicecase eller en sån fin liten sammetspåse som många handlare lämnar ut servade klockor i, dessutom blir användbar för din fru om hon någon gång tar av sig klockan, så riskerar den inte att bli kvaddad av att skramla omkring tillsammans med nycklar, smink och annat bös i en handväska.

Fin present btw :)
 

MBx

Cartier
På torsdag är det dags att överlämna presenten till frun och det är dags att bumpa tråden.:) Hon vet inte att jag köpt en klocka (och misstänker det nog inte heller) istället för en ring till henne - kan gå hur som helst!?:blackeye:;) Får se om den ligger till salu på fredag.;)

Är en "Rolle & Polle" rätt sätt att överlämna den?:) Jag har en grön "sovsäck" från Rob. också.

image.jpg
 

SSL

Audemars
Ge bort den till myrorna och filma, sen bränner du ned filmen på dvd och slår in den
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
På champagneflaskan blir bra! Annars kan du ju gömma den bland rosorna (som du självklart också ska ge henne!)
 

MBx

Cartier
Tack alla som engagerar sig.:) Flera bra tips och några..., mindre bra (ni måste vara singlar;)) Stoppa en klocka i maten!?:blackeye:

Nu är det inte min stora dag och jag står inte heller för planeringen så det kan bli att improvisera men det är kanske mer smakfullt att slå in den i ett litet paket. Eller?)

En stor bukett blommor är såklart beställd men hämtas inte förrän imorgon eftermiddag.
 

MBx

Cartier
Nu är klockan överlämnad till fullbelåtenhet.:) Det enda smolket var ett av barnen som på sociala medier skrev att "mamma fått en 'äkta Rolex'"!?o_O Vi insatta vet att det bara finns Rolex och annat; det finns inga äkta Rolex utan bara Rolex och inga fejk Rolex, de är bara fejk.;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu är klockan överlämnad till fullbelåtenhet.:) Det enda smolket var ett av barnen som på sociala medier skrev att "mamma fått en 'äkta Rolex'"!?o_O Vi insatta vet att det bara finns Rolex och annat; det finns inga äkta Rolex utan bara Rolex och inga fejk Rolex, de är bara fejk.;)

Uppfostra barnen, bums!


Skickat från min Commodore 64
 

Man

Rolex
Nu är klockan överlämnad till fullbelåtenhet.:) Det enda smolket var ett av barnen som på sociala medier skrev att "mamma fått en 'äkta Rolex'"!?o_O Vi insatta vet att det bara finns Rolex och annat; det finns inga äkta Rolex utan bara Rolex och inga fejk Rolex, de är bara fejk.;)

En väldigt väldigt fin present !! Snyggast utan guldinblandning.
Kul att den var uppskattad. :)
Kanske läge för ett riktigt wristshot?
:snaphappy:
Mvh
 
Topp