• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny bezel på Rootbeer'n

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Fick en ny/gammal bezel till Rootbeer'n och monterad den imorse....

Vilken hade ni föredragit?

Nyare non faded bezel med färgerna helt perfekt eller...
0ea9df3dc55da9f8bf6eda3e491409d4_zps01e1047b.jpg

...en riktigt blekt inset?
589664829a37f5745cdcbced0710adc1_zps967c8421.jpg

Själv tycker jag nog att det ser "bättre" ut med den "nyare" bezeln, men med den blekta så lyser tavlan upp på ett annorlunda sätt.... Svårt!

Summan av kardemumman blir att en Rootbeer är alltid cool! :)

Vad tycker ni?

Ha en grym helg!
Mvh
Micke E

Gammal tycker jag är cool ,spännande när en klassiker ser lite annorlunda ut , tavlan poppar verkligen ut!

Spontant så är det nya bäst, men jag vill så gärna att det gamla ska vinna att jag röstar gammalt.
Kasst svar, jag vet.

Ok. Nytt då.

Till att börja med, underbar klocka med passande sliten rem och med det sitter den blekta bezeln alldeles utmärkt.

Den nyare matchar tavlan bättre, men om den gamla är orörd orginal, så skulle jag låta den sitta kvar.

Skön nyans på tavlan för övrigt!

Mvh A

Nya tycker jag!

Undrar för övrigt om man alltså kan byta insert själv? På bilderna ser det ut så?

Tack för din kommentar, jag håller nog med dig om att det ser bättre ut med den nya.

Till din fråga, ja, det går alldeles utmärkt att byta själv, inga problem :)

Mvh
Micke E

Den blekta får tavlan att lysa och den nya lirar finare, färgmässigt, med tavlan. Båda är snygga på sitt sätt, kan inte välja :)

Den nya!
Klocknördar och "marknaden" verkar gilla en jämn patina oavsett hur helhetsintrycket ser ut. "Vanliga människor"... :) struntar nog i den jämna patinan och ser mer till ett fräscht intryck... Lite annorlunda hur man ser på det... Snygg var den iaf...

Tillbaka
Topp