• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny combo (Bucherer & struts)

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fick köpa denna 70-talare av NiklasArvid som jag sedan satte en struts på. Det blev en trevlig kombo tycker jag med den fina färgen på tavlan till strutsen.
Vill tacka Niklas för klockan och en trevlig affär, han tycks vara en sann gentleman!

bild-30.jpg


bild-29.jpg


bild-28.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny kombo (Bucherer & struts)

Snygg klocka!! Grattis! Fler bilder och lite historia hade varit trevligt... :)
 

.dh

Breitling
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

fin combo.. vad är det för märke och modell på bandet?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

.di skrev:
fin combo.. vad är det för märke och modell på bandet?
Det är beställt från Sectime i UK
http://www.sectime.co.uk/genuine-ostric ... 11_353_531
Bra pris, fint skinn. Lite stelt ännu.



Camo00 skrev:
Snygg klocka!! Grattis! Fler bilder och lite historia hade varit trevligt... :)
Tack!
Klockan mäter 36.5 mm utan krona, Chronometer certifierad, vattentät samt antimagnetisk! Ref. 1806. Urverket baserat på ett ETA 2824. Från ca 1970.
Jag har i dagsläget inga fler kul bilder att lägga ut.

Bucherer är idag mest kända som exklusiv juvelerare och återförsäljare av klockor men har än idag tillverkning av fina klockor. Se. http://www.bucherer.com/en/home.html
samt klockorna; http://www.carl-f-bucherer.com/en/

Som NiklasArvid berättat om märket, så var de stora tillverkare förr i tiden, citat från hemsidan gällande sent sextiotal;
"Around 15,000 highly precise, certified chronometers were leaving Bucherer’s workshop each year, placing the brand among the top three most important Swiss chronometer makers"
Spännande lite ovanligt märke.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Rozzy skrev:
Fick köpa denna 70-talare av NiklasArvid som jag sedan satte en struts på. Det blev en trevlig kombo tycker jag med den fina färgen på tavlan till strutsen.
Vill tacka Niklas för klockan och en trevlig affär, han tycks vara en sann gentleman!
Fin kombination, fin klocka som lyfter med strutsen...nu blir jag sugen på struts!
 

Knät

Cartier
Riktigt snyggt.. Doftar filterlösa cigg och brun sprit samt grön heltäckningsmatta.. Kanske en Bmw 635Csi på uppfarten..
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: Ny combo (Bucherer & struts)

Riktigt grym kombo! Perfekt färg för tavlan, lite "70-tal på rivieran"-känsla...

Tack själv för trevlig affär! :)
 

.dh

Breitling
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

Rozzy skrev:
.di skrev:
fin combo.. vad är det för märke och modell på bandet?
Det är beställt från Sectime i UK
http://www.sectime.co.uk/genuine-ostric ... 11_353_531
Bra pris, fint skinn. Lite stelt ännu.

är det "brown" du har på din klocka? den som finns på hemsidan verkar lite blekt, inte liga djupa färg som din. Riktig bra pris på andra sorters skinn också, hur är byggkvaliteten? är det färg/lack på sidorna eller har dem vikt in överskinnet in under underskinnet?
Rios1931-Watch_Straps-Art_Manuel.jpg


eller

fertigungsarten_001.png


ursäkta om jag går lite OT här.. fast det är delvis relevant :D
 

Itson

Omega
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

Vad fick du ge i frakt på struts"en"? Självklart en riktigt trevlig klocka, gratulerar som ny ägare :)
 

.dh

Breitling
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

Itson skrev:
Vad fick du ge i frakt på struts"en"? Självklart en riktigt trevlig klocka, gratulerar som ny ägare :)

"Royal Mail Airmail "Small Packet" (Airmail delivery in 3-5 working days. : 0.000 kg(s)) £1.24"

funderar på att lägga en beställning, väntar svar på hur kvaliteten samt om det är lack/färg på sidorna.. strutsen verkar vara den stora stjärnan på tråden.. :lol:
 

Itson

Omega
Re: Ny kombo (Bucherer & struts)

[/quote]

"Royal Mail Airmail "Small Packet" (Airmail delivery in 3-5 working days. : 0.000 kg(s)) £1.24"

funderar på att lägga en beställning, väntar svar på hur kvaliteten samt om det är lack/färg på sidorna.. strutsen verkar vara den stora stjärnan på tråden.. :lol:[/quote]

Tack, kollade inte tillräckligt noga :? . Billigt är det ju. Om kvalitén är bra så blir det en beställning!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej,
Bandet har målade sidor i en nyans som är aningen ljusare än ovansida.
Det är den färgen som jag länkade till. Mitt band är lite mörkare än på hemsidan men samtidigt lite ljusare i verkligheten än på mina bilder när jag jämför. Har jag förvillat bort er? :p

Kvalitén känns bra, fin finish. Spännet är polerat och är väl det som känns billigast. Rekommenderas absolut för den pengen!
 

jabla

Sarlacc
Gillar struts, har man tur kan man hitta ett blått som går i ton med tavlan. Det är svårt att se rätt färger på bildskärmen så det måste kollas live.
 

.dh

Breitling
Re: Ny combo (Bucherer & struts)

Synd att det är målade sidor, tycker att den målade kanten gör så att bandet känns billigt. Jag har ett från RIOS1931, allt förutom kanten andas kvalitet. Få se hur blir, fast för de pengarna så är det nog värt och testa.

Btw, vad är det för verk som sitter bakom locket? Du har inga bilder på insidan?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
.di skrev:
Synd att det är målade sidor, tycker att den målade kanten gör så att bandet känns billigt. Jag har ett från RIOS1931, allt förutom kanten andas kvalitet. Få se hur blir, fast för de pengarna så är det nog värt och testa.

Btw, vad är det för verk som sitter bakom locket? Du har inga bilder på insidan?
Ja, bandet verkar vara gjort som din första bild (av de två genomskärningarna).
Urverket är som sagt en tidig ETA 2824.
 
Topp