• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny del på Klocksnack!

leben

Old Leia
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nu sparkar vi igång en ny del på Klocksnack i form av en mer redaktionell avdelning med artiklar och mer bearbetade inlägg. Det kommer att bli en blandning av nyproducerat material i form av nyheter, artiklar och kanske till och med en och annan krönika ihop med äldre inlägg från diskussionsforumet med bra innehåll som hamnat långt ner i forumarkiven. För det är ju så att det finns massor av fantastiskt material som skrivits av kunniga medlemmar under Klocksnacks tioåriga historia. Material som förtjänar en andra chans på den nya forumavdelningen.

Den nya delen kommer ligga ovanför alla forumtrådar.

Vi hoppas att den nya avdelningen ska bli ett lyft och tar tacksamt emot både tips på bra inlägg som kan lyftas igen och andra artikelidéer.

Med hopp om en härlig vecka!

Nu sparkar vi igång en ny del på Klocksnack i form av en mer redaktionell avdelning med artiklar och mer bearbetade inlägg. Det kommer att bli en blandning av nyproducerat material i form av nyheter, artiklar och kanske till och med en och annan krönika ihop med äldre inlägg från diskussionsforumet med bra innehåll som hamnat långt ner i forumarkiven. För det är ju så att det finns massor av fantastiskt material som skrivits av kunniga medlemmar under Klocksnacks tioåriga historia. Material som förtjänar en andra chans på den nya forumavdelningen.

Den nya delen kommer ligga ovanför alla forumtrådar.

Vi hoppas att den nya avdelningen ska bli ett lyft och tar tacksamt emot både tips på bra inlägg som kan lyftas igen och andra artikelidéer.

Med hopp om en härlig vecka!
Mycket roligt! Något som vore kuligt är att kunna kommentera artiklarna, kommande feature kanske?

Bra tillägg, gillar det inslaget på andra forum som man frekventerar för olika specialintressen. Hoppas ni hittar mycket att fylla på med så det blir en levande avdelning!

Hur är logiken med artiklarnas display från hemskärmen? Bäst vore om senaste alltid är överst, nu verkar det vara randomiserat när man refreshar sidan @Leben
Screenshot_20230220_111545_Chrome.jpg
Screenshot_20230220_111537_Chrome.jpg

De senaste 3 ska synas och just nu har vi bara 3 stycken så vi får se hur det ser ut imorgon

Hej hallå!
Tycker faktiskt att detta är en rolig ny funktion med startsidan, speciellt om det roteras in nya artiklar ofta!
Men tyvärr ser de inte bra, som de är just nu ser de ut som betalda reklaminslag, typ Aftonbladet.

Så i min mening, bra initiativ men tänk om designen

Hej hallå!
Tycker faktiskt att detta är en rolig ny funktion med startsidan, speciellt om det roteras in nya artiklar ofta!
Men tyvärr ser de inte bra, som de är just nu ser de ut som betalda reklaminslag, typ Aftonbladet.

Så i min mening, bra initiativ men tänk om designen
Ge gärna inspel till bättre design?

Bra initiativ.
För några år sedan var jag ambitiös och skapade en tråd för att samla "bra information". Det finns säkert något länkat där som passar den nya delen.

Hade hemskt gärna sett den funktionen ASAP.
Jag besöker endast KS från min mobil (iphone 13 pro max) och på den täcker "artikeldelen" hela skärmen.

Det enda jag vill se är forumindex, så att jag direkt kan börja navigera forumet.
Oklart om det går att lösa.
Allt ligger ju direkt under så borde inte vara så jobbigt att scrolla förbi?

Nu provade vi 2 inlägg ist för 3

Det kanske går att slumpa fram vilka som visas om man vill ge exponering till nyare artiklar men som inte är postade absolut senast?

Men roligt och välkommet med en ny avdelning!

Kommer det vara enbart artiklar utan möjlighet att kommentera eller funderar ni att ändra på det vad det lider?
Personligen föredrar jag så som det är nu, och istället om någon vill diskutera någon av artiklarna mer ingående får denne starta en ny tråd i diskussionsforumet och länka till artikeln.

Tillbaka
Topp