• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny dressare -Omega de ville prestige?

Grundström

Breitling
Hej,
Letar en dressare under 50 000kr gärna med lite guld och fastande för denna.
Är det någon som har erfarenhet och/eller synpunkter på omega prestige co-axial?
Eller andra tips i den prisklassen?
(Nöjd speedyägare idag. )

Tack för ett bra forum.
/Johan
97E1C35D-BBE6-4479-909B-F2C6253BCC56.jpeg





https://www.omegawatches.com/watch-omega-de-ville-prestige-co-axial-39-5-mm-42423402008001
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Jag tycker Omegan är fin. Vad har du för preferenser annars? Måste det vara guld eller går det bra med stål? Vilken storlek har du tänkt dig? Är det ca 40mm som Omegan som du har tänkt dig?

Jag tycker att både IWC Portofino och Glashutte Original Senator är två stilrena modeller på 40mm, i den prisklassen är det dock stål som gäller.
 
Omega de Ville är bra grejer vad gäller klockor men bilden i trädstarten var ju inte av så hög kvalitet.
Edit följde länken och det är en jättefin klocka med ett riktigt bra urverk.
 

Grundström

Breitling
Jag tycker Omegan är fin. Vad har du för preferenser annars? Måste det vara guld eller går det bra med stål? Vilken storlek har du tänkt dig? Är det ca 40mm som Omegan som du har tänkt dig?

Jag tycker att både IWC Portofino och Glashutte Original Senator är två stilrena modeller på 40mm, i den prisklassen är det dock stål som gäller.

Jag letar en dressare för hela livet. Helst guld men är inget måste, runt 40 mm (inte mer än 42). Datum är den viktigaste (och enda) komplikationen jag behöver.

Tack för tipsen! Kollat på portofinon och Glashutten är fin!
Är urverken jämbördiga?
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Jag letar en dressare för hela livet. Helst guld men är inget måste, runt 40 mm (inte mer än 42). Datum är den viktigaste (och enda) komplikationen jag behöver.

Tack för tipsen! Kollat på portofinon och Glashutten är fin!
Är urverken jämbördiga?

Jag vill minnas att Portofinon har ett modifierat ETA medans Senatorn är ett in house. Vilket som är bäst rent prestandamässigt vet jag inte, men GOs urverk är riktigt vackra för att vara i den prisklassen.
 
Senast ändrad:
Topp