• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny familjemedlem!!, ovanlig gubb IWC på porrödla

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hämtade upp detta gamla härke igår !
En skön ful/snygg gubb iwc [emoji39] , va tvungen att klä den med lite porrödla för att göra den ännu mer läbbig !!

evyberus.jpg


Det roliga är att när jag gick med klockan till urmakaren, och han satte den i sin timegraph........ Så höll klockfan sig inom cosc i alla vinklar !! Haha sjukt tänkte jag eftersom den är från tidigt 70 tal, och har knappast fått ngn service eller kärlek dom senaste 15 åren.

Lite specar om klockan här nedanför:
( kan tillägga att den är 36mm inkl kronan och 1,15 cm tjock )
gyzy2e6y.jpg


Lite fler bilder ...
3yta2yze.jpg

qyjusety.jpg

eneterar.jpg

buge8uja.jpg

gyne4e8u.jpg

u4ytezy2.jpg


Åhhhhh slutligen ett handledsskott !
avasasun.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Uret var coolt men lite skeptisk till porr-ödlan. Jag hade kört på något nato eller perlon i regnbågsfärg :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hrrmm... Den är alltså 34 x 34mm, snacka om att den "bär stort"! Eller har du piprensare till handleder? Ball IWC hur som helst, grattis till den!

Har små handleder men jävligt stor k_k !
Ne seriöst ganska små handleder har jag c:a 17cm, men den bygger mycket pga den fyrkantiga formen.

Här är en jämförelse :

Constellation till höger 35mm utan krona
Gubb-porret i mitten 34 utan krona
Flieger till vänster 39mm utan krona
zy6uzu3e.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Härlig gubb-IWC
Grattis till nyförvärvet!
Gillar den andra kombinationen på det utflippade natot på något skumt sätt:)
 
Hämtade upp detta gamla härke igår !
En skön ful/snygg gubb iwc [emoji39] , va tvungen att klä den med lite porrödla för att göra den ännu mer läbbig !!

evyberus.jpg


Det roliga är att när jag gick med klockan till urmakaren, och han satte den i sin timegraph........ Så höll klockfan sig inom cosc i alla vinklar !! Haha sjukt tänkte jag eftersom den är från tidigt 70 tal, och har knappast fått ngn service eller kärlek dom senaste 15 åren.

Lite specar om klockan här nedanför:
( kan tillägga att den är 36mm inkl kronan och 1,15 cm tjock )
gyzy2e6y.jpg


Lite fler bilder ...
3yta2yze.jpg

qyjusety.jpg

eneterar.jpg

buge8uja.jpg

gyne4e8u.jpg

u4ytezy2.jpg


Åhhhhh slutligen ett handledsskott !
avasasun.jpg

Som varande gubbe kan jag bara:)
 
Topp