• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny forumavdelning för köpesannonser

TorNet

Panerai
2-Faktor
Äntligen!

Nu har vi separerat Handla till två avdelningar. En för säljes/bytes och en för köpes.

Riktlinjerna för köp/sälj omfattar båda avdelningarna och givetvis kan alla räkna ut vilken typ av annons som ska placeras var.

Men, för säkerhets skull, så förtydligar vi att säljes/bytesannonser ska placeras i Handla - säljes, bytes och köpesannonser ska placeras i Handla - köpes. ;)

Befintliga köpesannonser som ligger "fel" kommer att flyttas över löpande. Nya annonser skall självklart placeras i rätt avdelning.

Klart som korvspad! :)

Bra, nu fattas bara den smartaste åtgärden - att begränsa antalet annonser/bumpar per dygn från 3 till 1.

Normala privatsäljare, som de allra flesta på forumet är, har i princip aldrig behov av mer än en annons/bump per dag. Det är i stort sett bara de professionella säljarna som konsekvent bumpar (minst) tre annonser vardera varje dag, vilket innebär att en minoritet av säljarna på forumet upptar en oproportionerligt stor del av annonsutrymmet. Detta leder till att en annons som läggs in på morgonen hamnar på sida 3-4 på kvällen. Skulle antalet annonser/bumpar begränsas till 1 per dag så minskar antalet handlarannonser med ca två tredjedelar, vilket jag tror många skulle uppskatta. På så sätt kanske annonsörerna själva även kommer på snilleblixten att lägga flera klockor/natoband/putsdukar i samma annons i stället för tre separata annonser som bumpas varje dag.

Om orkestern är tondöv och saknar taktkänsla så får dirigenten hålla takten åt dem - Denke Spencer66 daviden

:heart:
 

F-L-P

Panerai
Bra förändring, Stör mig inte på så mycket, men när OT köpes annonser bumpas konstant blir jag fan trött..
 

V

Cartier
Denke, kul att se att forumet är flexibelt och öppen för förändringar. En fråga av ren nyfikenhet. Följer ni upp ändringar om de faller ut väl eller inte? Jag kan tänka mig att Köpes-annonserna hamnar lite i skymundan i och med den nya ändringen.

Var det ett alternativ i era diskussioner att ha kvar allt i samma underforum men med möjligheten att klicka i vad man söker efter, exempelvis "säljes" och "säljes/bytes" samtidigt eller vilken kombination av en, två eller flera flikar som helst?

EDIT: En sådan lösning har ju också fördelen att man en gång för alla sätter punkt för vad som nu verkar vara oändliga OT-diskussioner.
 
Topp