• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny forumavdelning för köpesannonser

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke, kul att se att forumet är flexibelt och öppen för förändringar. En fråga av ren nyfikenhet. Följer ni upp ändringar om de faller ut väl eller inte? Jag kan tänka mig att Köpes-annonserna hamnar lite i skymundan i och med den nya ändringen.

Var det ett alternativ i era diskussioner att ha kvar allt i samma underforum men med möjligheten att klicka i vad man söker efter, exempelvis "säljes" och "säljes/bytes" samtidigt eller vilken kombination av en, två eller flera flikar som helst?

EDIT: En sådan lösning har ju också fördelen att man en gång för alla sätter punkt för vad som nu verkar vara oändliga OT-diskussioner.


Vi genomför bara förändringar som vi vet kommer falla väl ut. ;)

(möjligheten att sortera annonser har funnits hela tiden)
 

san

Cartier
2-Faktor
Vi genomför bara förändringar som vi vet kommer falla väl ut. ;)

(möjligheten att sortera annonser har funnits hela tiden)
Ett litet sidospår: Är det möjligt att begränsa medlemmars rätt att göra sina profiler privata så att man som potentiell köpare kan snoka lite i deras historik kring tidigare skapade annonser? Som det är nu möts man av felmeddelandet "This member limits who may view their full profile", och att gå igenom en användares inlägg – som i vissa fall kan vara flera hundra – när man bara är intresserad av skapade trådar känns aningen omständigt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
V: Det fanns redan, du kunde välja att se bara Säljes även med gamla lösningen. Jag ställer mig en smula frågande till denna förändring, visst är det bra men de två stora frågorna som diskuteras brukar ju vara företagsförsäljning och för mycket straps osv. Dessa problem löses inte av detta.
 

V

Cartier
Vi genomför bara förändringar som vi vet kommer falla väl ut. ;)

(möjligheten att sortera annonser har funnits hela tiden)

V: Det fanns redan, du kunde välja att se bara Säljes även med gamla lösningen.

Då hoppas vi att även den här förändringen är av godo och att köpes-annonserna inte glöms bort, det generella gensvaret har ju åtminstone varit så gott som unisont positivt :)

Jag vet att man har kunnat välja att se endast en kategori, men det var inte det jag efterfrågade utan möjligheten att kunna välja flera kategorier samtidigt.

Effekten av det skulle bli att man till exempel samtidigt kan titta på säljes och säljes/bytes och återigen då framförallt att man skulle ha möjlighet att klicka i varenda klockrelaterat alternativ men att utelämna OT.

Visst kan man alltid argumentera att det ju inte är suuuperjobbigt att först läsa säljes och sen börja om läsa säljes/bytes men då kan man ju å andra sidan helt strunta i att kategorisera forumet.

Det är oavsett lösning ett ickeproblem i relation till det mesta och min undran var mer av akademisk art om det var så att ni hade övervägt det som ett alternativ.
 

Oskar

Omega
Bra, nu fattas bara den smartaste åtgärden - att begränsa antalet annonser/bumpar per dygn från 3 till 1.

Normala privatsäljare, som de allra flesta på forumet är, har i princip aldrig behov av mer än en annons/bump per dag. Det är i stort sett bara de professionella säljarna som konsekvent bumpar (minst) tre annonser vardera varje dag, vilket innebär att en minoritet av säljarna på forumet upptar en oproportionerligt stor del av annonsutrymmet. Detta leder till att en annons som läggs in på morgonen hamnar på sida 3-4 på kvällen. Skulle antalet annonser/bumpar begränsas till 1 per dag så minskar antalet handlarannonser med ca två tredjedelar, vilket jag tror många skulle uppskatta. På så sätt kanske annonsörerna själva även kommer på snilleblixten att lägga flera klockor/natoband/putsdukar i samma annons i stället för tre separata annonser som bumpas varje dag.

Om orkestern är tondöv och saknar taktkänsla så får dirigenten hålla takten åt dem - Denke Spencer66 daviden

[emoji813]
Helt rätt, nästan alla privata säljare gör en post för flera klockor ändå, om de nu skulle hålla med
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett litet sidospår: Är det möjligt att begränsa medlemmars rätt att göra sina profiler privata så att man som potentiell köpare kan snoka lite i deras historik kring tidigare skapade annonser? Som det är nu möts man av felmeddelandet "This member limits who may view their full profile", och att gå igenom en användares inlägg – som i vissa fall kan vara flera hundra – när man bara är intresserad av skapade trådar känns aningen omständigt.
Håller helt med dig, men det går som tur är fortfarande att hitta dessa personers tidigare trådar genom sökfunktionen "sök endast trådar startade av". Krångligare, men det går.
 
  • Like
Reactions: san
Topp