• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny funktion: Sortera i Köp&Sälj

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ingen närmare förklaring behövs, ganska uppenbart hur det fungerar.
Alla har kanske inte kopplat att man kan filtrera kategorier på Köp&Sälj genom att trygga på taggen före varje rubrik. Nu ligger alla taggar högst upp, klickbara.
(J*vlar vad det dealats klockor här f ö...)

Skärmavbild 2013-11-17 kl. 10.22.09.png


https://klocksnack.se/forums/handla-köpes-säljes-bytes.11/
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kanon! Kan man få samma funktion i diskussionsdelen för att filtrera bort/fram OT?

Jag kan lägga in en funktion som gör att alla OT-taggade trådar göms för de som vill.
Detta är dock något som utförs på admin-nivå, d.v.s. "permanent" då man hamnar i en användargrupp där jag kan bestämma vilka taggar som ska gömmas (läs: OT-taggen).
Jag kommer alltså inte sitta och lägga till och ta bort användare hela tiden (oerhört tidsödande). Det är ett val man får göra, en gång - om man vill se OT eller inte.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan lägga in en funktion som gör att alla OT-taggade trådar göms för de som vill.
Detta är dock något som utförs på admin-nivå, d.v.s. "permanent" då man hamnar i en användargrupp där jag kan bestämma vilka taggar som ska gömmas (läs: OT-taggen).
Jag kommer alltså inte sitta och lägga till och ta bort användare hela tiden (oerhört tidsödande). Det är ett val man får göra, en gång - om man vill se OT eller inte.
Ok, bra att möjligheten finns! Själv uppskattar jag en balans mellan OT och OnT på den nivå som det är nu.
 

JayJay

Rolex
Jag kan lägga in en funktion som gör att alla OT-taggade trådar göms för de som vill.
Detta är dock något som utförs på admin-nivå, d.v.s. "permanent" då man hamnar i en användargrupp där jag kan bestämma vilka taggar som ska gömmas (läs: OT-taggen).
Jag kommer alltså inte sitta och lägga till och ta bort användare hela tiden (oerhört tidsödande). Det är ett val man får göra, en gång - om man vill se OT eller inte.
Samma princip som postkodlotteriet... man vill inte vara med egentligen men "tänk om" osv. Själv är jag inte särskilt förtjust i OT men är ändå för nyfiken för att ställa mig helt utanför.

Förövrigt fantastiskt att du hela tiden utvecklar sidan. Kudos!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Grym funktion!
Skulle gärna se att man även kunde filtrera på fler än en kategori. Om jag t ex får ett oerhört köpsug hade det varit grymt om jag kunde visa "Säljes" OCH "Säljes/bytes"...
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Som jag skrivit innan så är detta grymt! Ett förslag är att det skulle finnas en "Säljes OT" så dom höll sig för sig själva.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan lägga in en funktion som gör att alla OT-taggade trådar göms för de som vill.
Detta är dock något som utförs på admin-nivå, d.v.s. "permanent" då man hamnar i en användargrupp där jag kan bestämma vilka taggar som ska gömmas (läs: OT-taggen).
Jag kommer alltså inte sitta och lägga till och ta bort användare hela tiden (oerhört tidsödande). Det är ett val man får göra, en gång - om man vill se OT eller inte.

Bring it on!!!!
 

MrPlow

Rolex
Kan man få fler inlägg/annonser på något sätt? Typ att den laddar fler när scrollar ner?

(Har vi någon tråd för enhancements requests?)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Endless scroll är fan värdelöst. Hur gör du för att hoppa direkt till annonser på (motsvarande) sida 3 osv. Dessutom misslyckas alla sajter med en så enkel sak som att hamna i samma ställe i listan när man trycker på back.

Det finns en anledning till att eBay, Blocket, Bytbil, Tradera osv fortfarande har paginering.
 
Topp