• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NY GS-modell SBGA095

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SBGA095 Numrerad LE i 300 exemplar:
sbga095-13.jpg

sbga095-5.jpg

sbga095-15.jpg



Mer info på http://azfinetime.wordpress.com/
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
missade Molles så jag tackar för reprisen... en GS står på min bucketlist .. vill se tavlan i solljus. Antar att ingen av de 300 kommer till Sverige?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har länge funnits massa GS LE för typ klockbutiker i Japan, Seiko 100 och 130 år, GS 40 och 50 år, för olika verk etc etc
Kan dock hålla med om att det är lite många. Dock är ju deras LE oftast riktiga LE med förhållandevis låg utgåva.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Har länge funnits massa GS LE för typ klockbutiker i Japan, Seiko 100 och 130 år, GS 40 och 50 år, för olika verk etc etc
Kan dock hålla med om att det är lite många. Dock är ju deras LE oftast riktiga LE med förhållandevis låg utgåva.
Jo årsjubileum med LE-modeller och återutgåvor som 44GS har jag inga problem med, det är bara kul. Men vissa utgåvor saknar mening, bl.a. dessa två.. Imho...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst har GS släppt en hel del LE-versioner. Vi snackar ju dock väldigt begränsade upplagors som sagt. I princip aldrig under 1000ex och oftast färre: 700/500/300/100/50/21 exemplar.

Det känns ju lite löjligt att jämföra med Omega. Omega säljer ju flera hundra gånger fler klockor än GS gör.

Oftast är dessutom GS LE versioner klockor som folk inte blir medvetna om. Ta Molles förra SBGT exempelvis. Hur många visste att den fanns innan de såg Molles och hur många andra exemplar har ni sett?

Visst finns det en risk att GS gör LE-versioner och urvattnar det befintliga sortimentet, men det är ju inte så att de släpper LE-modeller på löpande band, så jag tycker det kan vara lite mysigt.
 

Helvetia

Cartier
När ni ändå är inne på LE..

Var och kikade borta i globengallerian förra veckan och testade Sbgr081. Omega-varning på mängden producerade ex men jag blev kär. Ska förr eller senare äga denna, hi-beatvarianten eller snowflaken.

3i.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Visst har GS släppt en hel del LE-versioner. Vi snackar ju dock väldigt begränsade upplagors som sagt. I princip aldrig under 1000ex och oftast färre: 700/500/300/100/50/21 exemplar.

Det känns ju lite löjligt att jämföra med Omega. Omega säljer ju flera hundra gånger fler klockor än GS gör.

Oftast är dessutom GS LE versioner klockor som folk inte blir medvetna om. Ta Molles förra SBGT exempelvis. Hur många visste att den fanns innan de såg Molles och hur många andra exemplar har ni sett?

Visst finns det en risk att GS gör LE-versioner och urvattnar det befintliga sortimentet, men det är ju inte så att de släpper LE-modeller på löpande band, så jag tycker det kan vara lite mysigt.
Det är bara jag som är på grinigt humör idag (och tydligen inatt också då jag gjorde mitt påpekande..), så nu fick Seiko ta mitt humör.... :(

Men jag står för andemeningen i det jag skrev.. Jag ogillar verkligen mycket och onödiga LE:s, oavsett tillverkare
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
När ni ändå är inne på LE..

Var och kikade borta i globengallerian förra veckan och testade Sbgr081. Omega-varning på mängden producerade ex men jag blev kär. Ska förr eller senare äga denna, hi-beatvarianten eller snowflaken.

3i.jpg

Den eller den svarta 083 är jävligt fina med drag från 60-talsboetterna.
 
Topp