• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny i klockvärlden

Felixbost

Basic
Hejsan, felix heter jag och är ny här på forumet och i klockvärlden, fick ny tjänst på jobbet förra veckan och tänkte köpa en present till mig själv i form av en klocka. Och hoppas få lite tips från experter. Budget på ca 5000:- har svårt att bestämma mig vilken stil så ös på med tips, Vill ha automatisk med datum och länk gärna mörk tavla, blå eller svart. Den kommer användas flitigt i stortsett varje dag så lite stryk ska den tåla. Vilka märken ska man titta lite extra på i den prisklassen?
Beg går också bra så länge skicket är fint.
Mvh, Felix

036E1E3A-8A40-459B-B73C-1B7BAC7ADF40.png
Tissot var inkörsporten för mig, så jag slår ett slag för dem.

Automat, länk, blå eller svart tavla.

Har kollat lite på sieko. Det finns ju så sjukt många olika modeller, vad är det för skillnad på dykarna som går för runt 2000:- och 5000:- jag är somsagt helt grön i denhär världen.
Mvh
Olika grader av urverk och finish. Kan för övrigt rekommendera Sumo, SBDC031 (svart) eller SBDC033 (blå). Mest prisvärda (och snyggaste) Seiko-dykaren, tycker jag.
3494721.jpg

3494722.jpg

Jag tror jag har tackat er alla för era tips och bidrag, nu har jag fått en heldel att titta på och fundera över tills lönen kommer :D
Somsagt jäkligt schysst att ni lägger ner tid med svar och bifogar bilder.

Tillbaka
Topp