• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Ingenieur från IWC

Vesper

Rolex
Iwc har släppt en kronograf i ingenieur serien
och dom ser inte alls dumma ut.
Inhouse verk, boett på 42mm. Frågan är bara vad priset hamnar på? Bandet ser också vasst ut :)
Hittar inget på deras hemsida men här kommer lite bilder från deras instagram konto.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Iwc har släppt en kronograf i ingenieur serien
och dom ser inte alls dumma ut.
Inhouse verk, boett på 42mm. Frågan är bara vad priset hamnar på? Bandet ser också vasst ut :)
Hittar inget på deras hemsida men här kommer lite bilder från deras instagram konto.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ser jädrigt intressant ut, mycket snygga.
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Ruggigt snygga. Undra vad det är för specar. Är detta deras första inhouse verk i serien?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Gillade inte klockan, ser ut som en klocka med moddat 7750 verk. Läderbandet var dock riktigt schysst, kul med utveckling inom ett område som ibland känns färdigutvecklat. :)
 
Iwc har släppt en kronograf i ingenieur serien
och dom ser inte alls dumma ut.
Inhouse verk, boett på 42mm. Frågan är bara vad priset hamnar på? Bandet ser också vasst ut :)
Hittar inget på deras hemsida men här kommer lite bilder från deras instagram konto.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dips på den första! Galet snyggt band! Hmm ja man vågar ju inte ens gissa på priserna...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Vart tog formgivningen vägen från den nuvarande upplagan? Bara jag som är lite skeptisk? Snygg klocka men känns inte som en ingenieur. Får Zenith vibbar när dom började tappa bort den röda tråden, och ja, kanske drar lite snabba slutsatser men saknar Genta formen och länken...
 

Lunkan

Cartier
Vart tog formgivningen vägen från den nuvarande upplagan? Bara jag som är lite skeptisk? Snygg klocka men känns inte som en ingenieur. Får Zenith vibbar när dom började tappa bort den röda tråden, och ja, kanske drar lite snabba slutsatser men saknar Genta formen och länken...

Håller med dig, snygg klocka men saknar den klassiska Gentaformen. Tror det är farligt att byta form på en ikon.
 

Watchout

Omega
+1 på ovanstående, ser inte mkt Genta i den där. Snygg så känns inte som att de skulle behöva sätta Ingenieur på den för att den ska sälja?!
 

demondave

Rolex
Ingenjören fanns ju innan Genta, tycker mig kunna se drag därifrån. Gjordes väl en nytolkning i samband med Vintage Collection för några år sedan om jag inte minns fel.

Snygg sak, iaf. Grymt band! Mycket snygga band nu, först Zenithen på Basel, sen detta. Gillar!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har generellt inget emot uppdateringar men i detta fall saknar även jag Genta formen. Det var lite av själva grejen med en ingenjör.
 
Vart tog formgivningen vägen från den nuvarande upplagan? Bara jag som är lite skeptisk? Snygg klocka men känns inte som en ingenieur. Får Zenith vibbar när dom började tappa bort den röda tråden, och ja, kanske drar lite snabba slutsatser men saknar Genta formen och länken...
IWC har changerat sedan de toppade runt 2000; tror det gick utför när richemont tvingade på dem Bain o Co. (lösa minnen och gissningar).

DÄremot var den "bentleyinspirerade" sömmen på armbandet i trådstarten lite kul!
 
Senast ändrad:
Topp