• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Ingenieur från IWC

wotan

Rolex
Iwc har släppt en kronograf i ingenieur serien
och dom ser inte alls dumma ut.
Inhouse verk, boett på 42mm. Frågan är bara vad priset hamnar på? Bandet ser också vasst ut :)
Hittar inget på deras hemsida men här kommer lite bilder från deras instagram konto.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Helt ok, dock lite för fet?
 

Wboy

Panerai
Goodbye Genta
From what we understood during the presentation, IWC is moving away from the famous Gérald Genta design for their Ingenieur collection. Instead, they want to come with an Ingenieur collection that is based on their 1955 Ingenieur reference 666 model. The IWC Ingenieur Chronograph collection they presented to us are the first step in that direction.

http://www.fratellowatches.com/iwc-ingenieur-chronograph-limited-editions/

Någon som hört något mer om detta på senare tid?
 

Blyfot

Cartier
Skit också, jag som är svag för både ingenieur och kronografer, blir bara svårare att bestämma vilken klocka som skall bli ens nästa...
 

Andreas777

Cartier
Jag klämde på alla tre men tyckte gulden var hetast. Den listade 21k €. Till vänster ser ni en portuguse BE som jag tyckte bättre om. Men strapen på ingenieuren var fantastisk.

image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Goodbye Genta
From what we understood during the presentation, IWC is moving away from the famous Gérald Genta design for their Ingenieur collection. Instead, they want to come with an Ingenieur collection that is based on their 1955 Ingenieur reference 666 model. The IWC Ingenieur Chronograph collection they presented to us are the first step in that direction.

http://www.fratellowatches.com/iwc-ingenieur-chronograph-limited-editions/

Någon som hört något mer om detta på senare tid?
Diskuterades inte det där i IWC-tråden för ett tag sedan? 3239 kanske inte säljer så bra? Eller så är marginalerna för små (icke-inhouse).
 

ScubaKing

Audemars
Jag klämde på alla tre men tyckte gulden var hetast. Den listade 21k €. Till vänster ser ni en portuguse BE som jag tyckte bättre om. Men strapen på ingenieuren var fantastisk.

image.jpeg

Den till vänster kan vara något av det snyggaste IWC gjort. Jag är i övrigt överförtjust i deras Portuguese serie. Denna nedan är för övrigt väldigt vacker..

image
 
Topp