• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny kärlek funnen...

falten

Cartier
Inte direkt varit på jakt efter någon klocka, varit rätt nöjd. Men vissa modeller har man länge haft i åtanke och när
just en av dessa dök upp för en stund sen i ett mycket bra skick, kunde jag inte motstå...


IMG_0208.jpg




IMG_0209.jpg




IMG_0228.jpg




IMG_0231.jpg




IMG_0210.jpg




IMG_0227.jpg




Alltid tyckt om denna modell från tudor. en day date från ca 1969 med slät ring, med 38mm case vilket
gör den mer trevlig i mitt tycke att bära än de annars vanliga 36mm modellerna från storebror. Ska ta en jämförelse
bild med min 1600 sen.
Boettformen skall tydligen vara identisk med rolex milgauss 1019.
Skit glad att jag kunde hitta ett sånt fint exemplar och med en trevlig 7836 till detta. Denna kommer få sitta mycket
på handleden framöver! Bättre bilder utlovas inom kort! Slängde ihop lite snabbt nu då jag kände för att dela med lite lycka :=)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Mycket fin. Ser helt ny ut. Hur ligger dessa till prismässigt?
Och jag höll på att glömma: Grattis!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Grym :)

Grattis!

Om du mot förmodan inte bondar med den; dra ett mail. :)
 

Sond

Patek
Grattis! Skulle verkligen vilja lära mig mer om Tudor från den tiden. Känns otroligt speciellt med dessa klockor. Jag gillar just det speciella. Hur många vet och förstår? Det gör dem enligt mig mycket åtråvärda.
 

Sond

Patek
Sitter och blir lite upphetsad. En sådan vill jag ha... Nu är ju mina klockaffärer för en period stängda. Men... ...om jag säljer xxx så kan man ju ta hem en liknande... Helvete...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
satan gatan viken skönhet! Hade helt glömt bort att den modellen fanns, är bara att falla in i ledet och säga Grattis. Liten fråga bara, var fick du tag på denna skönhet :confused:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vackert:)
Letar själv löst efter den modellen (eller den utan dagvisning). Snygga klockor i rätt storlek.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Så prisvärda.... Hade en identisk från 70... Men gav den till svågern då han är född då.... Nästan så man biter sig i läppen nu...Grattis Falten!
 

Ricrob

Patek
Ruggigt fin! Funderade på att klippa grisen på Tratten häromdagen men kom fram till att den var för grisig.. Tvärtom mot din som ser magisk ut, grattis!
 

Mr Chance

Kalmar
Otroligt snygg. Skicket ser ju fantastiskt ut. Efter några dagar med min flinga kan jag konstatera att Tudors dinkor håller finfin kvalitet!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis! En riktigt trevlig modell som jag sneglat på själv ett par gånger..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket mycket fin, grattis!
Själv njuter jag av min Jumbo med vitguldsring idag (lite inspirerad och valde den idag!) :happyhappy:
pSczHGv.jpg
 

falten

Cartier
Tack! Som sagt nöjd. Köpt genom annons på VRF. Dessa brukar ligga relativt lågt, 12-14k kanske.. I sitter ett modifierat ETA-verk.

Kompletterar med några bilder från idag, har dock inte orkat tagit tag i datumen :))

IMG-0248.jpg


IMG-0254.jpg


IMG-0257.jpg
 
Topp