• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka. 16520 - en bortglömd legend?

ssp226

Cartier
Införskaffade en stål zenith daytona häromdagen och är oförskämt nöjd. Jag har haft ett par zenith daytona tidigare så det är inte en helt ny bekantskap men gillar den faktiskt ännu mer nu. Den kommer användas flitigt!

Just daytona, med undantag för vintage, har hamnat lite i skymundan de senaste åren. Lite oförtjänt enligt mig då jag tycker att det är en riktigt trevlig klocka som är väldigt allround och passar till det mesta. Själv föredrar jag tavlorna som sitter i referensen 16520.

Dela gärna med er av era Daytona, oavsett referens. Jag vet att det finns några riktigt fina objekt bland våra forummedlemmar.

Photo 04-04-14 06 30 23.jpg

Photo 04-04-14 09 11 46.jpg

Photo 04-04-14 06 29 24.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Rent estetiskt är den ref:en toksnygg, tycker jag. Bra val!
Men jag drömmer ändå om en vintage med svart bezel... ;)
 

_jonte

Patek
Skarpa ögon och vanligtvis rätt gissat men tyvärr inte, u-serie. Länken är nyare, onekligen skönt med solida ändlänkar.
Hur upplever du SEL som 'skönare'? Tror inte jag direkt har reflekterat över någon skillnad. Dock aldrig ägt någon Rolex med SEL, bara provat.
Grattis till den snyggaste moderna Daytonan förresten! Och får hålla med easy rider ovan, helborstad länk snäppet vassare! :)
 

ssp226

Cartier
Betydligt mindre rassel med solida ändlänkar och den blir inte lika lätt stretchad. Den sitter något stadigare på armen. De flesta klockor jag har sitter på gamla rassliga länkar med icke solida ändlänkar så det är inte hela världen. Det är dock en betydligt bättre länk. Ett av skälen till att a-serie och p-serie kostar mer än övriga 16520.

Hur upplever du SEL som 'skönare'? Tror inte jag direkt har reflekterat över någon skillnad. Dock aldrig ägt någon Rolex med SEL, bara provat.
Grattis till den snyggaste moderna Daytonan förresten! Och får hålla med easy rider ovan, helborstad länk snäppet vassare! :)
 
Topp