• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka. 16520 - en bortglömd legend?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Personligen tycker jag 16520 ser otroligt mycket bättre ut i tavlan. Själva verket är jag övertygad om Rolex gör utmärkt men jag gillar helt klart de svarta ringarna och smala indexen betydligt mer än de moderna med silverringar och breda index.

Sen har även 16520 borstade ovansidor på luggarna vilket är mycket snyggare än blanka om du frågar mig.

Håller med helt
 

Fred72

Cartier
Här kommer det: Index, placering och utseende på subdials, visare, ja hela tavlan är snyggare på 16520 Daytonan.

Jag tycker att SEL länken som finns på de sista serierna av Zenith modellen (A/P-serien) sitter bättre mot boetten och att den verkar tåla mer stretch, än den som fanns innan. Jag tror dock inte att man märker någon större skillnad på den gamla och nya länken när man har klockan på sig.

De polerade mittlänkarna gör klockan lite roligare i mitt tycke, men det är naturligtvis en högst personlig åsikt.

För att ytterligare racka ner på den nyare Daytonan så tycker jag att de borstade bandhornen på den gamla är snyggare än de polerade på den nya.

Det som talar för den senaste Daytonan är att verket förmodligen är utvecklat till det bättre och att även länken/låset har förbättrats.

Möjligheten att byta till någon av alla snygga vitguldstavlor är väl det som locker mest med 116520:).

Ni förstår säkert vid det här laget vilken jag har på mig just nu;)

sonymobilfreddan20140115 186.jpg


Tack och hej från mig.
//F
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Införskaffade en stål zenith daytona häromdagen och är oförskämt nöjd. Jag har haft ett par zenith daytona tidigare så det är inte en helt ny bekantskap men gillar den faktiskt ännu mer nu. Den kommer användas flitigt!

Just daytona, med undantag för vintage, har hamnat lite i skymundan de senaste åren. Lite oförtjänt enligt mig då jag tycker att det är en riktigt trevlig klocka som är väldigt allround och passar till det mesta. Själv föredrar jag tavlorna som sitter i referensen 16520.

Dela gärna med er av era Daytona, oavsett referens. Jag vet att det finns några riktigt fina objekt bland våra forummedlemmar.

Photo 04-04-14 06 30 23.jpg

Photo 04-04-14 09 11 46.jpg

Photo 04-04-14 06 29 24.jpg

Grattis! Riktigt snygg
 
Topp