• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka, Baumes & Mercier

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

tommyren

Cartier
2-Faktor
God afton klockälskare.
I dag när jag sov, efter nattskiftet, kvitterade min studerande hustru ut ett paket som jag skulle få. En Baumes & Mercier Formula S.
Känns rätt skön om än lite liten jämfört med Seiko 7002-7000 och Citizen Promaster. Vad säger ni, bu eller bä?
image.jpeg

image.jpeg

Och ett wristshot
image.jpeg
 

vonhall

Rolex
Tycker att den var fin! Fast jag tror att den hade varit snyggare på länk. Hur stor är förresten klockan?
Tror faktiskt min länk hade kunnat passa! Det ser iaf ut som samma storlek. Dessvärre så brukar det vara ganska dyrt att köpa till en ny länk i efterhand.


 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Tycker att den var fin! Fast jag tror att den hade varit snyggare på länk. Hur stor är förresten klockan?
Tror faktiskt min länk hade kunnat passa! Det ser iaf ut som samma storlek. Dessvärre så brukar det vara ganska dyrt att köpa till en ny länk i efterhand.

Tack, jag är rätt förtjust i den jag med, även om den känns lite liten stundtals. Länk är snyggt och på dina bilder ser det riktigt bra ut. Är det till salu?
Jag mätte den till 38mm exkl krona och 10mm mellan bandhornen, dvs 10mm bredd där bandet/länken fästs.

Roligt med något ovanligt!
Här är en annan variant som snart går upp på auction;
https://www.pantbanken.se/auktioner...0&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=58
Den ser ut att sticka iväg i pris, även om index är löst och ramlar omkring, men tuff modell :) Kanske ska köpa den bara för länk och bezel ;)
 
God afton klockälskare.
I dag när jag sov, efter nattskiftet, kvitterade min studerande hustru ut ett paket som jag skulle få. En Baumes & Mercier Formula S.
Känns rätt skön om än lite liten jämfört med Seiko 7002-7000 och Citizen Promaster. Vad säger ni, bu eller bä?
image.jpeg

image.jpeg

Och ett wristshot
image.jpeg
Jättefin. Grattis.
 

vonhall

Rolex
Tack, jag är rätt förtjust i den jag med, även om den känns lite liten stundtals. Länk är snyggt och på dina bilder ser det riktigt bra ut. Är det till salu?
Jag mätte den till 38mm exkl krona och 10mm mellan bandhornen, dvs 10mm bredd där bandet/länken fästs.


Den ser ut att sticka iväg i pris, även om index är löst och ramlar omkring, men tuff modell :) Kanske ska köpa den bara för länk och bezel ;)
Tyvärr så är inte länken till salu! Synd att vi inte bodde närmare varandra för då hade vi kunnat testa hur din klocka såg ut på länk!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp