• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka budget 50000 behöver lite inspel

Andree

Breitling
Hej
Första gången ja skriver här!
Undrar bara om det är någon som har ett bra förslag till ny klocka?
Har en omega seamaster co 2500 co axial 2500
Precis sålt min panerai pam 312 för att den var för tjock/hög och då bara blev liggande i lådan.
Har lite i mot för tjocka för höga klockor och är mer ute efter en vardagsklocka som ska användas mer än sällan, även om det har kommit mer divers/sport klockor när jag insåg att Oystern som jag sett på först va väldigt lik den ja har.

1 : rolex oyster perepetula 39mm är grym, men ska man ha 2 kostym klockor?
2 : omega seamaster 300 master coaxial men kan tycka det blir för mycket omega, kul att ha lite olika!
3 : Seiko grand seiko har ja varit inne på men urtavlan är för liten för mig och de bygger väldigt mycket på höjden, förutom diversen då.
Rolex, finns några fina enligt min smak som rolex sea dweller men känns lite gammalt och lite utanför min budget.
Tacksam för alla tips och råd!

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Mvh /A
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    153.3 KB · Visningar: 210
Senast ändrad:

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Låter som en Sub-C 114060 skulle passa. Täcker allt. Lätt begagnad på forat, eller ny via c24 så rymma det inom din budget.
 

Andree

Breitling
Väldigt fin klocka, vill verkligen ha en rolex men detta är rolex mest sålda klocka, och det kan kännas lite tråkigt.
 
Hej
Första gången ja skriver här!
Undrar bara om det är någon som har ett bra förslag till ny klocka?
Har en omega seamaster co 2500 co axial 2500
Precis sålt min panerai pam 312 för att den var för tjock/hög och då bara blev liggande i lådan.
Har lite i mot för tjocka för höga klockor och är mer ute efter en vardagsklocka som ska användas mer än sällan, även om det har kommit mer divers/sport klockor när jag insåg att Oystern som jag sett på först va väldigt lik den ja har.

1 : rolex oyster perepetula 39mm är grym, men ska man ha 2 kostym klockor?
2 : omega seamaster 300 master coaxial men kan tycka det blir för mycket omega, kul att ha lite olika!
3 : Seiko grand seiko har ja varit inne på men urtavlan är för liten för mig och de bygger väldigt mycket på höjden, förutom diversen då.
Rolex, finns några fina enligt min smak som rolex sea dweller men känns lite gammalt och lite utanför min budget.
Tacksam för alla tips och råd!

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Mvh /A


Om du inte gillar höga klockor kan du utestänga Omegan direkt:) Sålde min lika fort som den kom:) Oystern är fin men tröttnade ganska snabbt på den:) GS var en väldigt fin klocla som jag ibland kan ångra att jag sålde, men den är inte alls hög och sitter väldigt skönt på handen:) Jag köpte en Speedmaster för andra gången och för tillfället finns det ingen annan klocka jag vill ha, men hur länge det varar vet man aldrig:)
 

Andree

Breitling
Om du inte gillar höga klockor kan du utestänga Omegan direkt:) Sålde min lika fort som den kom:) Oystern är fin men tröttnade ganska snabbt på den:) GS var en väldigt fin klocla som jag ibland kan ångra att jag sålde, men den är inte alls hög och sitter väldigt skönt på handen:) Jag köpte en Speedmaster för andra gången och för tillfället finns det ingen annan klocka jag vill ha, men hur länge det varar vet man aldrig:)

Inte riktigt sant det med omega, de gör vissa divers med urverk 2500 fortfarande.
Oystern är ja också rädd att jag med kommer tröttna på, men har dealat till mig att jag får byta urtavla gratis så länge det är inom ett år, vilket då kan bli en "ny" klocka gratis.
Vilken gs hade du?
Speedmastern är helt fantastisk men den ligger också som omegas mest sålda klocka genom tiderna, men man ska alltid köpa det som känns rätt för en själv!!!!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Om du inte gillar höga klockor kan du utestänga Omegan direkt:) Sålde min lika fort som den kom:) Oystern är fin men tröttnade ganska snabbt på den:) GS var en väldigt fin klocla som jag ibland kan ångra att jag sålde, men den är inte alls hög och sitter väldigt skönt på handen:) Jag köpte en Speedmaster för andra gången och för tillfället finns det ingen annan klocka jag vill ha, men hur länge det varar vet man aldrig:)
Haha fy fan vad roligt inlägg, smiley överallt där du ska ha punkt. Får tyvärr hålla med tidigare om sub eller exp2:an. Lätta att säöja om du inte trivs med dom med.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Repar man inte sönder bezeln fort eller nöter ut siffrornas färg på Explorer II? Lite av fördelen med keramisk bezel är ju att den i princip för alltid är crisp.
 
Senast ändrad:

vekktah

Cartier
Välja mellan sub och exp ll? Njae. Ingen ide. Om du söker på youtube finns ett långt klipp på en snubbes exp ll utan bubbla. Ser rätt bra ut.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    138 KB · Visningar: 108

Andree

Breitling
Du har haft en Panerai, varför inte en till!

En PAM512?
Ej min bild, men ger en hyfsad bild kring höjden
image.jpeg
Sant panerai radomir är brtydligt minder i höjden än en luminor, men det blir som att köpa lillasystern 42mm till den jag hade 44mm + att den kostar en del mer än de 50 000kr jag hade tänkt spendera
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Brukar du handla där ifrån? Tycker det verkar lite sketchy...
Tjena

Jag har handlat därifrån tidigare och det var inga problem alls. Tror det finns minst en tråd om Show och jag tror de är omnämnda i någon referensttråd också.

Jag själv skapade en tråd kommer jag ihåg när det begav sig.

Kan dock inte svara för hur han/de är att göra med nu.
 
Senast ändrad:
Topp