• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka!!! Budget ca 50000 inspel, tack.

2 lika eller en av varje?

  • 2 kostym klockor

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    3

Andree

Breitling
Hej
Första gången ja skriver här!
Undrar bara om det är någon som har ett bra förslag till ny klocka?
Har en omega seamaster co 2500 co axial 2500
Precis sålt min panerai pam 312 för att den var för tjock/hög och då bara blev liggande i lådan.
Har lite i mot för tjocka för höga klockor och är mer ute efter en vardagsklocka som ska användas mer än sällan, även om det har kommit mer divers/sport klockor när jag insåg att Oystern som jag sett på först va väldigt lik den ja har.

1 : rolex oyster perepetula 39mm är grym, men ska man ha 2 kostym klockor?
2 : omega seamaster 300 master coaxial men kan tycka det blir för mycket omega, kul att ha lite olika!
3 : Seiko grand seiko har ja varit inne på men urtavlan är för liten för mig och de bygger väldigt mycket på höjden, förutom diversen då så klart som ska va tjocka/höga
Rolex, finns några fina enligt min smak som rolex sea dweller men känns lite gammalt och lite utanför min budget.
Tacksam för alla tips och råd

Här är lite bilder
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Mvh /A
 

Jimpa

Panerai
Screenshot_2016-01-09-15-31-36.png
Stort spann där.. Mellan rolex och seiko, prismässigt, stilmässigt, känns väldigt oklart hur du menar att få tips. sea dweller är ju för övrigt brutalt stor jämfört med t.ex. En Sub (se bild). Och så ligger tråden lite tokigt här. Men mitt tips är att kolla vidare och läsa redan skapade trådar här på KS så kommer du snart få ett tydligare sug för en dressare eller dykare eller vad du nu fastnar för :)
 
Topp