• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka för 2015 (första "riktiga" klockan)

Dannep

Breitling
Hej!

Vill köpa min första "riktigta" klocka nu detta kommande år 2015. Har tittat mycket på olika typer och bestämt mig för några olika förslag tänkte kolla lite med er som läser detta forum om ni har några tips på dessa alternativ eller varningar. Jag jobbar idag som produktionsledare på ett större byggföretag och är ut på bygget då och då. Jag jobbar inte fysiskt utan mest peka med hela handen: Tänker att jag måste lägga till detta för att vet hur rädd man måste vara med klockan. Idag har jag en g-shore plast klocka och det kommer ju lite betong på den ibland men då är jag inte så rädd om just denna klockan.

De jag tänker mig är följande:

Longines Conquest Heritage L1.645.4.52.4 Klassisk design.
The Longines Avigation L2.831.4.53.2 Stor men väldigt snygg.
Sjöö Sandström Royal Steel Classic 41mm 008690 Svenskt känns kul.

Vad tycker ni här? Har ni några erfanrenheter från dessa klockor och vad ska jag tänka på när jag köper en?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Välkommen!

Jag hade definitivt valt Royal Steel av dessa, en rolig klocka för en ok peng. En klocka ska användas så jag hade bara kört på den jag själv har mest känslor för. Lite repor hör till en trogen handledsvän!

God jul :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag håller med Asplund, gå på royal steel. Speciellt om du tror den blir bäst. Det är du som skall tycka om den, det är på din arm den kommer sitta. Det kan dock vara så att du upplever 41mm som lite stor, prova även 37mm varianten.

Tänk på att köpa den på länk, att komplettera med andra band i efterhand är inga problem.

Välkommen hit.
 

Snårtas

Rolex
Tycker 37 mm är mer harmonisk än 41 mm. Även jag är ute på bygget ibland och den funkar fint :)

Nu är ju iofs bilden från "kontoret", men jag brukar ha på mig det mesta på site!
image.jpg




image.jpg
 
Topp