• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka för max 1000 riksdaler och leverans innan jul. Vad köper du?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En vintage Vostok komandirskie från slutet av 80-talet. Tidsdokument, historik, kuriosa samt isbrytare! Perfekt julklapp! Kolla tradera, runt 600kr:)
image.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Under tusenlappen blir svårt om det ska vara en ny och vi utgår från listpris och inte eventuella rabatter. Under två tusen hade jag sagt Swatch sistem 51, helt ok mekanisk klocka. Men kanske en Timex, de har väl några kvartser under tusenlappen som åtminstone ser lite roliga ut även om de inte är något jag skulle köpa till mig själv.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vostok Amphibia såklart, en Steve Zissou eller Scuba dude är väl en ljuvlig gåva? Blir pengar över till en back bärs också, win win :D
Ingen aning om typ Meranom kan leverera innan jul dock.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Vostok Amphibia såklart, en Steve Zissou eller Scuba dude är väl en ljuvlig gåva? Blir pengar över till en back bärs också, win win :D
Ingen aning om typ Meranom kan leverera innan jul dock.
Tveksamt. Köpte Zissou tidigare i höstas och det tog rätt lång tid då. Annars topp-tips.
 
  • Like
Reactions: v0n

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Under tusenlappen blir svårt om det ska vara en ny och vi utgår från listpris och inte eventuella rabatter. Under två tusen hade jag sagt Swatch sistem 51, helt ok mekanisk klocka. Men kanske en Timex, de har väl några kvartser under tusenlappen som åtminstone ser lite roliga ut även om de inte är något jag skulle köpa till mig själv.

Allt är tillåtet, rabatter etc :)
 

Audacion

Omega
Någon 60-tals dressare, typ en Tissot Antimagnetique på tratten eller kaplans "Lilla Klockor".

Om du menar nytt som ej begagnad så ptja, köpte precis denna Casio till mig själv i julklapp för dryga 400 kr då jag behövde en ny beater och fastnade för kombinationen av den blanka urtavlan och matta titanlänken.
 

Bilagor

  • IMG_20191212_215419.jpg
    IMG_20191212_215419.jpg
    279.7 KB · Visningar: 4

gronvit

Panerai
2-Faktor
Lustigt att inte de flesta inte lyckats nämna en klocka för max tusen spänn med leverans innan jul. Förslag på märken, modellserier och ryska klockor som inte kommer landa innan jul finns. Jag vill inte vara bättre så jag föreslår också en som faller utanför ramen, dock endast med 39:- bagis.
881EA070-4BC3-476C-BD88-46B669AB7EC6.png
 

Anand

Omega
Lustigt att inte de flesta inte lyckats nämna en klocka för max tusen spänn med leverans innan jul. Förslag på märken, modellserier och ryska klockor som inte kommer landa innan jul finns. Jag vill inte vara bättre så jag föreslår också en som faller utanför ramen, dock endast med 39:- bagis.
881EA070-4BC3-476C-BD88-46B669AB7EC6.png
Knäppte precis den sista från Stayhard :p:p:p
 
Topp