• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klocka, Oakridge

lemerok

Basic
Hejsan,

Jag tänkte införskaffa en klocka, kan inte så mycket än, men har läst på lite på nätet och men vet ungefär hur den ska se ut.
Är ute efter en snygg variant med blå urtavla, safirglas och vettigt urverk. Kollade först på olika fashion-klockor, men insåg sen att kvalitén på dem verkar sådär..

Vad tror ni om denna klockan? Verkar bra och prisvärd på beskrivningen, gillar utseendet. Men nytt märke och modell, lite osäkert kort?
https://www.indiegogo.com/projects/world-s-most-adventurous-swiss-field-watch-watches#/

Eller ska man istället satsa på exempelvis en Certina eller Tissot från lokala handlaren här?
Min budget är cirka 3000 kr, kanske 6000 kr om det är en klocka jag verkligen gillar.
Vad rekommenderar ni för märke/modell annars i denna prisklass, om man vill ha max för pengarna.

19275166_376082176126900_3036007425407220865_n.jpg

Skulle rekommendera dig som ny här att inte köpa din första klocka via Kickstarter. Köp något man vet kommer fram ;) Seiko, Certina, Tissot, och fler gör bra klockor i den prisklassen.

• Like
Reactions: Bas
Skulle rekommendera dig som ny här att inte köpa din första klocka via Kickstarter. Köp något man vet kommer fram ;) Seiko, Certina, Tissot, och fler gör bra klockor i den prisklassen.

Hehe, misstänkte att jag skulle få något sånt svar. :)
Tyckte den var så snygg och mycket för pengarna, men är ju alltid en risk med kickstarter.

Tja, du har hittat ett kickstarterprojekt i klocksvängen som försöker sig på att ta marknaden mellan "billiga kinesiska" och "dyra schweiziska". Det är inte direkt första gången...

Köp ett känt märke med mekaniskt urverk istället. Finns massvis med kända märken (Seiko, Tissot, Certina, Hamilton etc etc) i prisklassen 3-6 kkr

Du kan få ett riktigt mekaniskt urverk för samma pris som ett Kickstarterprojekt med en Ronda 5040 (ett urverk som går att köpa under 40 dollar). För mig är valet enkelt.

Och går du bara ett krogbesök över din budget så får du ex vis denna
Ett 2892-2 (riktigt bra urverk) för under 7000 kr
http://www.uret.se/hamilton-american-classic-timeless-intra-matic-silverfargad-lade-p-29837.html

Tja, du har hittat ett kickstarterprojekt i klocksvängen som försöker sig på att ta marknaden mellan "billiga kinesiska" och "dyra schweiziska". Det är inte direkt första gången...

Köp ett känt märke med mekaniskt urverk istället. Finns massvis med kända märken (Seiko, Tissot, Certina, Hamilton etc etc) i prisklassen 3-6 kkr

Du kan få ett riktigt mekaniskt urverk för samma pris som ett Kickstarterprojekt med en Ronda 5040 (ett urverk som går att köpa under 40 dollar). För mig är valet enkelt.

Och går du bara ett krogbesök över din budget så får du ex vis denna
Ett 2892-2 (riktigt bra urverk) för under 7000 kr
http://www.uret.se/hamilton-american-classic-timeless-intra-matic-silverfargad-lade-p-29837.html

Fast jag vet inte varför man skulle avråda från quartzverk i den prisklassen om man är ute efter främst "vettigt urverk" som Ts? Det är väl inga direkt mekaniska mästerverk i den prisklassen och mer en fråga om man känslomässigt föredrar mekaniskt eller ej. Det är inte alla som gör det.

Mekaniskt urverk är det som kallas automatiskt på hemsidorna antar jag? Batterifritt.
Vore ju trevligt, men blev direkt lite dyrare då.

Tillbaka
Topp