• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka, rengöring verktyg

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej alla!
Har precis beställt en Seiko Sumo med den blåa urtavlan. Förhoppningsvis kommer den nästa vecka.
Hur håller man den i skick? Jag vill naturligtvis att den ska vara i samma fina skick om ett år som den kommer vara när jag får den.
Vill också byta orginallänken mot ett gummiband. Finns det verktyg till detta?
Tack på förhand

image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ok, lätt som en plätt alltså! :happyhappy:
Då ska jag ägna kvällen åt att leta gummiband med stora hål.
Tack!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, lätt som en plätt alltså! :happyhappy:
Då ska jag ägna kvällen åt att leta gummiband med stora hål.
Tack!
Ett tips: Sumon är känd för sina långa bandhorn vilket skapar ett hålrum mellan klockan och bandet, så köp ett riktigt tjockt gummi annars kommer det bli fult.

Jag körde med ett retro rubber, INTE flat-versionen, vilket passade väldigt bra. De har även gummi. Med "stora hål".
http://www.timefactors.com/rubberstraps.htm


 
  • Like
Reactions: par

Moorflax

Patek
2-Faktor
Precis det gummi jag var ute efter!
Det gick dock inte att beställa förräns på tisdag. :confused:

Har ännu inte fått klockan men jag börjar redan flukta på GS ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag köpte armbandet till Seiko Sawtooth. Passar väldigt bra och är dessutom Seikos eget.
20140701_103726.jpg

Finns att hitta på ebay för ca 250:- ink frakt från UK. Notera även att det är bredare uppe vid hornen än det som Yonsson visar vilket iaf i mina ögon ger ett snyggare intryck.
 
Topp