• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka rolex 14060m

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Per skrev:
Aurum skrev:
Cyberterrorister! Boka ett möte mellan KS-maffian och Nymanslednigen istället. Det börjar bli lite pinsam häxjakt nu. Trist om man kommer bli tvungen att smyga med sitt KS-medlemskap i framtiden.
Blir väl överdrivet då en är tjenis med konkurrenterna och flocken följsamt följer efter. ;)

Hetsen gör tyvärr att det blir svårare för Nymans att ta kritiken på allvar. Rätt eller fel men en mobb på internet är ganska enkel att ta för vad den är. Från att ha varit saklig kritik så är det nu bara en hetsjakt från snorungar på nätet. Typ. ;)

Lite synd

Pinsam kommentar Per, det var nog ganska många som reagerade på priset.. Läs de andra trådarna som varit tidigare om missnöjet med denna ÅF. Att du sedan inte inser att de tar FB aktioner på allvar visar ju bara att du inte har någon insikt i sociala medier..
Klart det har en effekt. Är målet att svartmåla en butik eller att få dem att bli bättre? Jag tycker hetsen är överdriven och i viss mån obefogad. Jag är övertygad om att trådstartaren får en förklaring. De bjuder också in Josef vilket man kan tolka som att de tar saker och ting på allvar. En hobbymobb på detta sätt hjälper nog varken 1460m eller framtida besökare hos Nymans Ur.

Men kör på. Jag sa bara vad jag tyckte. Ni får göra vad ni vill.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Per skrev:
Aurum skrev:
Cyberterrorister! Boka ett möte mellan KS-maffian och Nymanslednigen istället. Det börjar bli lite pinsam häxjakt nu. Trist om man kommer bli tvungen att smyga med sitt KS-medlemskap i framtiden.
Blir väl överdrivet då en är tjenis med konkurrenterna och flocken följsamt följer efter. ;)

Hetsen gör tyvärr att det blir svårare för Nymans att ta kritiken på allvar. Rätt eller fel men en mobb på internet är ganska enkel att ta för vad den är. Från att ha varit saklig kritik så är det nu bara en hetsjakt från snorungar på nätet. Typ. ;)

Lite synd

Pinsam kommentar Per, det var nog ganska många som reagerade på priset.. Läs de andra trådarna som varit tidigare om missnöjet med denna ÅF. Att du sedan inte inser att de tar FB aktioner på allvar visar ju bara att du inte har någon insikt i sociala medier..
Det handlar inte om att de inte har felat utan hur ni väljer att bemöta det. Jag tycker det har blivit lite osmakligt men det är bara min åsikt
Josef B skrev:
Nu höll jag på att redigera mitt andra inlägg i tråden, när jag tryckte svara så har den tagits bort av "ägaren av facebooksidan"

Mitt andra inlägg i sin helhet.
Tack för ett mer utförligt svar! Det vore faktiskt väldigt trevligt med en kaffe med någon av dessa herrar och ge lite input hur man visar kunder sin uppskattning. Man kanske kan få lite free give-aways gratis istället för förra gången då jag var tvungen att betala för dem när jag köpte min Pam320? Men jag väntar gärna tills jag får min nya klocka som jag som köpte på Rob Engströms istället den fredagen, vill gärna visa hur fin den är men den har några månaders väntetid innan jag får den. Skicka gärna ett mejl till mig så kan jag mejla över mitt mobilnummer. Mvh Josef
.

Men det inlägget är också lite onödigt provocerande? Det leder ingen vart att att ta upp de där sista detaljerna. Ett sådant inlägg kan man nästan inte låta ligga kvar på sin sida. Kamma dig ock boka ett möte genom att skicka ett pm på fejjansidan. Konstruktiv kritik.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jo men du måste ändå förstå Josefs kritik, att bli dåligt bemött flera gånger trots att man köpt flera klockor där gör en ju såklart sur och jag menar då har man redan där klantat sig mer än vad man ska, så jag förstår att han klämmer till med det på slutet för att få lite in your face för att ni var otrevliga mot mig.

Varför inte ? Varför ska man vara så ödmjuk när man själv inte fått ett hej ens ? pinsamt från deras sida och bra skrivet av Josef tycker jag.
 

Josef B

Bestraffaren
@aurum
Japp, samma spydiga kommentar kontrade jag eftersom de skrev
"Med vänliga hälsningar,
Nymans Ur 1851
Som förbehåller rätten att administrera sin egna facebooksida"


Som nån skrev, varför ha ens en Facebooksida när man inte ens vågar öppet ta kritik och besvara dem?
 

Edin

Panerai
Mycket intressant läsning här. Jag är en av de som får ställa sig i skaran som saknar FB och således inte är särskit insatt i det som föregått där men av det att läsa här så tycks Nymans Ur inte sköta det allt för bra..

Det enda jag har att säga i denna debatt är att det handlar inte om hur dåligt det är av ett företag/person (i detta fall Nymans) att försöka blåsa folk och hålla på med vad som närmast kan liknas vid ocker utan om hur man bemöter denna kritik och är villig att lyssna, ta till sig av kritiken och försöka lösa detta på ett så bra sätt som möjligt för alla de fysiskt inblandade.

Att de i Josefs fall inte ens uppmärksammade honom med en blick, en nick eller en ursäkt och kommentaren "-så fort någon av oss blir lediga hjälper vi dig, vi ber om ursäkt för väntan" är fan i mig skamligt! Det bör alla som har jobbat och jobbar i butik ha koll på.

Följer utvecklingen med spänning.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Att de sålde en klocka för överpris borde de stå för det och kunna förklara prissättningen, även på FB tycker jag. Kan inte se något fel eller provocerat i Zeds fråga.

Att de tagit bort inlägget tyder på att de vill mörklägga det hela, och var säkerligen medvetna om att de blåste kunden.

Tråkigt!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Per skrev:
Hetsen gör tyvärr att det blir svårare för Nymans att ta kritiken på allvar. Rätt eller fel men en mobb på internet är ganska enkel att ta för vad den är. Från att ha varit saklig kritik så är det nu bara en hetsjakt från snorungar på nätet. Typ. ;)

Lite synd
Tänkte först inte kommentera detta, men att försöka förminska meningsmotståndare genom att kalla dem snorungar är fånigt när man börjar närma sig 60. Hur fånigt det ter sig i din ålder kan du då kanske räkna ut.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag har iaf skickat ett mejl till dem där jag respektfullt skrivit att jag är tacksam för deras svar och att jag gärna träffar nån/alla dessa herrar över en kopp kaffe.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
JoberMan skrev:
Per skrev:
Hetsen gör tyvärr att det blir svårare för Nymans att ta kritiken på allvar. Rätt eller fel men en mobb på internet är ganska enkel att ta för vad den är. Från att ha varit saklig kritik så är det nu bara en hetsjakt från snorungar på nätet. Typ. ;)

Lite synd
Tänkte först inte kommentera detta, men att försöka förminska meningsmotståndare genom att kalla dem snorungar är fånigt när man börjar närma sig 60. Hur fånigt det ter sig i din ålder kan du då kanske räkna ut.
Tråkigt om du inte förstår inlägget. När det spårar så är det nu bara en hetsjakt från snorungar på nätet. Typ. ;)

Det var som Nymans lär se på mobben. Inte på individerna här.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Josef B skrev:
Jag har iaf skickat ett mejl till dem där jag respektfullt skrivit att jag är tacksam för deras svar och att jag gärna träffar nån/alla dessa herrar över en kopp kaffe.
Like! Lägg upp en plan och ge dem vad de tål, eller kanske t.o.m. lite mer... Jag vill inte försvara Nymans utan tycker kanske bara att man skall tänka efter före vad det är man vill ha ut av det hela.
 

max

Dancing Queen
Håller med aurum och per här, de senaste sidorna kan mycket lätt tolkas som hetsning av en ivrig internetgrupp som vill se blod istället för förbättring.
Jag förstår att folk är ivriga och att nymans har väldigt mycket att arbeta på är jag den första att skriva under på, de vet ståndpunkten och kommer högst troligt att mala detta genom företagets kvarnar imorgon och jag hoppas att både josef (som ju inte är den första som upplevt uselt bemötande) och 1460m som visserligen har betalat och därmed accepterat det pris de angav men som utan tvekan bör kompenseras då det satta priset helt klart är oskäligt.

Ge nu Nymans lite tid att bearbeta detta, om de inte kontaktat de båda om en vecka kan såklart klagomål framföras men tror inget blir bättre av en hetsdiskussion angående deras agerande på facebook som ju ändå måste ses som deras reklamsida och jag förstår att de hellre tar diskussionen direkt med berörda parter istället för i ett publikt forum där pajkastning på en redan liggande åklagad sällan leder till något konstruktivt eller positivt.

@Josef B och @1460m
BRA! Sådär handlar seriösa och civiliserade män! Hoppas att era direktkontakter dels kan lösa dessa tråkigheter och dels hjälpa nymans att bli bättre! Deras personal i butiken är som redan sagts katastrof och jag hoppas att ledningen inser det med hjälp av er och med de kommentarer i de trådar om dem som finns här på forumet i ryggen.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
max skrev:
Håller med aurum och per här, de senaste sidorna kan mycket lätt tolkas som hetsning av en ivrig internetgrupp som vill se blod istället för förbättring.
Jag förstår att folk är ivriga och att nymans har väldigt mycket att arbeta på är jag den första att skriva under på, de vet ståndpunkten och kommer högst troligt att mala detta genom företagets kvarnar imorgon och jag hoppas att både josef (som ju inte är den första som upplevt uselt bemötande) och 1460m som visserligen har betalat och därmed accepterat det pris de angav men som utan tvekan bör kompenseras då det satta priset helt klart är oskäligt.

Ge nu Nymans lite tid att bearbeta detta, om de inte kontaktat de båda om en vecka kan såklart klagomål framföras men tror inget blir bättre av en hetsdiskussion angående deras agerande på facebook som ju ändå måste ses som deras reklamsida och jag förstår att de hellre tar diskussionen direkt med berörda parter istället för i ett publikt forum där pajkastning på en redan liggande åklagad sällan leder till något konstruktivt eller positivt.

@Josef B och @1460m
BRA! Sådär handlar seriösa och civiliserade män! Hoppas att era direktkontakter dels kan lösa dessa tråkigheter och dels hjälpa nymans att bli bättre! Deras personal i butiken är som redan sagts katastrof och jag hoppas att ledningen inser det med hjälp av er och med de kommentarer i de trådar om dem som finns här på forumet i ryggen.


kunde inte sagt det bättre själv. bra skrivet
 

Charles_

Rolex
Fabian skrev:
max skrev:
Håller med aurum och per här, de senaste sidorna kan mycket lätt tolkas som hetsning av en ivrig internetgrupp som vill se blod istället för förbättring.
Jag förstår att folk är ivriga och att nymans har väldigt mycket att arbeta på är jag den första att skriva under på, de vet ståndpunkten och kommer högst troligt att mala detta genom företagets kvarnar imorgon och jag hoppas att både josef (som ju inte är den första som upplevt uselt bemötande) och 1460m som visserligen har betalat och därmed accepterat det pris de angav men som utan tvekan bör kompenseras då det satta priset helt klart är oskäligt.

Ge nu Nymans lite tid att bearbeta detta, om de inte kontaktat de båda om en vecka kan såklart klagomål framföras men tror inget blir bättre av en hetsdiskussion angående deras agerande på facebook som ju ändå måste ses som deras reklamsida och jag förstår att de hellre tar diskussionen direkt med berörda parter istället för i ett publikt forum där pajkastning på en redan liggande åklagad sällan leder till något konstruktivt eller positivt.

@Josef B och @1460m
BRA! Sådär handlar seriösa och civiliserade män! Hoppas att era direktkontakter dels kan lösa dessa tråkigheter och dels hjälpa nymans att bli bättre! Deras personal i butiken är som redan sagts katastrof och jag hoppas att ledningen inser det med hjälp av er och med de kommentarer i de trådar om dem som finns här på forumet i ryggen.


kunde inte sagt det bättre själv. bra skrivet
+2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag valde tydligen fel kväll att gå och lägga mig tidigt. Direktkontakt är alltid att föredra. Hoppas inte facebookinläggen ger negativ effekt på svaren från Nymans till trådstartaren. Självklart bör de minst ge tillbaka mellanskillnaden mellan vad TS betalade och nypris, men direktkontakt är alltid att föredra.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Min oskyldiga lilla fråga i början fick det att spåra :p

..man kan ju hoppas att 1460m får tillbaka lite kosing för det i alla fall!

Har inget ytterligare att tillägga, tack för mig.

/Asplund
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nej, jag anser inte att sådant här ska sopas under mattan och skötas av den drabbade och företaget endast.

Precis som någon skrev innan så är det knappast första gången någon blivit lurad och då är det viktigt att synliggöra detta beteende. För Nymans är det lätt att göra en pudel och tänka annorlunda i fortsättningen. Företag som lurar sina kunder ska ifrågasättas publikt, särskilt om de själva är måna om att förekomma i sociala medier.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Zed skrev:
Nej, jag anser inte att sådant här ska sopas under mattan och skötas av den drabbade och företaget endast.

Precis som någon skrev innan så är det knappast första gången någon blivit lurad och då är det viktigt att synliggöra detta beteende. För Nymans är det lätt att göra en pudel och tänka annorlunda i fortsättningen. Företag som lurar sina kunder ska ifrågasättas publikt, särskilt om de själva är måna om att förekomma i sociala medier.
Sa SVERKER ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Då jag jobbar med kommunikation ser jag det här ur ett professionellt perspektiv. Jag tror inte riktigt att Nymans förstår hur snabbt sånt här eskalerar om man inte bemöter kritiken.

T.ex. ligger den här tråden just nu på sida 2 vid sökning på nymans klockor. Söker man mer specifikt på t.ex. nymans rolex, eller nymans 14060m då blir resultaten mer träffsäkra till den här tråden.



Då Klocksnack.se växer så det knakar så blir pagerank hos Google högre och högre. Är helt säker på att vi till slut kommer ligga på sida 1 hos Google vid sökning efter Nymans, och då vill Nymans INTE ha en surdeg som den här tråden liggande - obesvarad.

Det må vara en storm i ett vattenglas, men då Nymans kundkrets befinner sig i just detta vattenglaset bör det ligga i deras intresse att bemöta kritiken. Helst öppet och snyggt, de har allt att vinna på det.

Till sist, ett tips till Nymans:
Ta aldrig, och då menar jag ALDRIG, bort inlägg från kunder på öppna kommunikationskanaler.
Man kan inte sopa saker under mattan på Internet.
 

Bilagor

  • shot.png
    shot.png
    60.5 KB · Visningar: 778

Magnlar

Rolex
2-Faktor
daviden skrev:
Då jag jobbar med kommunikation ser jag det här ur ett professionellt perspektiv. Jag tror inte riktigt att Nymans förstår hur snabbt sånt här eskalerar om man inte bemöter kritiken.

T.ex. ligger den här tråden just nu på sida 2 vid sökning på nymans klockor. Söker man mer specifikt på t.ex. nymans rolex, eller nymans 14060m då blir resultaten mer träffsäkra till den här tråden.



Då Klocksnack.se växer så det knakar så blir pagerank hos Google högre och högre. Är helt säker på att vi till slut kommer ligga på sida 1 hos Google vid sökning efter Nymans, och då vill Nymans INTE ha en surdeg som den här tråden liggande - obesvarad.

Det må vara en storm i ett vattenglas, men då Nymans kundkrets befinner sig i just detta vattenglaset bör det ligga i deras intresse att bemöta kritiken. Helst öppet och snyggt, de har allt att vinna på det.

Till sist, ett tips till Nymans:
Ta aldrig, och då menar jag ALDRIG, bort inlägg från kunder på öppna kommunikationskanaler.
Man kan inte sopa saker under mattan på Internet.


+2
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Undrar hur mycket pengar vi i den här 'hobbymobben' med 'snorungar' lägger på nya klockor och tjänster från AD varje år?

;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
daviden skrev:
Då jag jobbar med kommunikation ser jag det här ur ett professionellt perspektiv. Jag tror inte riktigt att Nymans förstår hur snabbt sånt här eskalerar om man inte bemöter kritiken.

T.ex. ligger den här tråden just nu på sida 2 vid sökning på nymans klockor. Söker man mer specifikt på t.ex. nymans rolex, eller nymans 14060m då blir resultaten mer träffsäkra till den här tråden.



Då Klocksnack.se växer så det knakar så blir pagerank hos Google högre och högre. Är helt säker på att vi till slut kommer ligga på sida 1 hos Google vid sökning efter Nymans, och då vill Nymans INTE ha en surdeg som den här tråden liggande - obesvarad.

Det må vara en storm i ett vattenglas, men då Nymans kundkrets befinner sig i just detta vattenglaset bör det ligga i deras intresse att bemöta kritiken. Helst öppet och snyggt, de har allt att vinna på det.

Till sist, ett tips till Nymans:
Ta aldrig, och då menar jag ALDRIG, bort inlägg från kunder på öppna kommunikationskanaler.
Man kan inte sopa saker under mattan på Internet.

Klokt påpekande. Se och lär Nymans!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Denke skrev:
Undrar hur mycket pengar vi i den här 'hobbymobben' med 'snorungar' lägger på nya klockor och tjänster från AD varje år?

;)

+ att man ofta tipsar andra om vart dom ska handla osv, Stockholm är ju ingen gigantisk stad så jag menar ryktet kan ju spridas, var ju någon på deras Facebook sida som skrev att han gärna hade kommit in och kollat på klockor om dom släppte in honom, dvs han stod utanför men blev inte insläppt, vad fan är det ?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Denke skrev:
Undrar hur mycket pengar vi i den här 'hobbymobben' med 'snorungar' lägger på nya klockor och tjänster från AD varje år?

;)

Jämfört med kinesiska affärsmän som kan gå in och plocka på sig 3-4 klockor utan att fråga om priset?

De frågar definitivt om priset och det är mycket ovanligt att de plockar med sig 3-4 st. Du kastar ur dig mycket fakta men var kommer faktan ifrån?
 

carlanton

Audemars
Spencer66 skrev:
carlanton skrev:
Denke skrev:
Undrar hur mycket pengar vi i den här 'hobbymobben' med 'snorungar' lägger på nya klockor och tjänster från AD varje år?

;)

Jämfört med kinesiska affärsmän som kan gå in och plocka på sig 3-4 klockor utan att fråga om priset?

De frågar definitivt om priset och det är mycket ovanligt att de plockar med sig 3-4 st. Du kastar ur dig mycket fakta men var kommer faktan ifrån?

Jag känner nyrika ryssar som beter sig så och tänkte att många nyrika kineser gjorde likadant. Men visst, det var en dum generalisering och gissning oavsett.

Edit:

Jag menade ju inte riktigt så, men som jag har uppfattat det är det en rätt liten grupp på forumet som regelbundet köper hos AD.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
carlanton skrev:
Denke skrev:
Undrar hur mycket pengar vi i den här 'hobbymobben' med 'snorungar' lägger på nya klockor och tjänster från AD varje år?

;)

Jämfört med kinesiska affärsmän som kan gå in och plocka på sig 3-4 klockor utan att fråga om priset?

Vad andra köper spelar ingen roll. Vi köper. Rätt mycket. Rätt ofta.

Eller såhär, om din pillesnopp är 17cm blir den inte mindre av att min är 22cm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt. Internationellt (och då framförallt i UK) är det ganska "vanligt" att ägarna svarar direkt i trådarna, men här i Sverige har ägarna en annan taktik. Hur som helst, så hoppas jag att detta löses med den det faktiskt påverkat i första hand. En återknytning till forumet är självklart önskvärd och skulle förhoppningsvis hjälpa företagets "rykte".
Söker man på "nymans" här på forumet idag, så dyker det upp ganska många negativa upplevelser och det borde de ju vilja ändra på.
 
Topp