• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka rolex 14060m

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade glömt av denna tråd.
Om jag känner till tre, hur många finns det då därute och varför handlar folk av dem när de till och med är arroganta och dryga?
Fortfarande aktuellt känns det som. Tycker det är riktigt tråkigt för klockSverige att Nymans (och Krons) har ensamrätt på roliga märken som Zenith, AP, Panerai, JLC.

Med allt negativt snack om gråhandel är det tråkigt att man inte kan lita på sin AD och deras prissättning. Om jag någonsin kommer behöva serva en klocka de har ensamrätt på kommer jag hellre skicka den till en AD utomlands än till Nymans. Kommer aldrig lägga en krona hos en AD som under flera år verkar haft som taktik att krama ur varenda krona ur sina kunder.

Edit: Och som jag skrev i mitt inlägg för två år sedan: Internet glömmer aldrig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Minns när jag läste igenom denna tråd första gången. Andra genomläsningen var minst lika bra :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Fan, det här måste vara den mest spännande tråden vi haft på KS. Vi var inte lika stora då som nu och ändå fick det sådant genomslag. Fatta vilken konsumentmakt vi har idag!


12e Juli 2016 Nymans ur och Klocksnack.se är samarbetspartners, vilken vändning! Måste lägga till att jag enbart har väldigt positiva erfarenheter av Nymans ur, har enbart besökt Nymans ur 2 gånger senaste halvåret men blivit väldigt bra bemött! Top notch service:)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
12e Juli 2016 Nymans ur och Klocksnack.se är samarbetspartners, vilken vändning! Måste lägga till att jag enbart har väldigt positiva erfarenheter av Nymans ur, har enbart besökt Nymans ur 2 gånger senaste halvåret men blivit väldigt bra bemött! Top notch service:)
+ podcast tillsammans.. Slutet gott allting gott?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
+ podcast tillsammans.. Slutet gott allting gott?
Det verkar som att Nymans ur har skärpt till sig när det kommer till kundbemötande, vilket är kul för dom har nog Sveriges bredaste sortiment av klockor och en riktig fin butik.
Vem vet om några år kanske Jälmers ur är med som samarbetspartner... ;)
 

Krabbeluring

Cartier
Då blev man blåst alltså... :evil:

Sällan jag blivit det i livet när det gäller affärer, men någon gång ska väl bli den första!
Är dock mycket besviken på Nymans Ur som beter sig på det här sättet. Antog att de var mer måna om sitt rykte!
Jag kollade inte ens upp vad denna utgående modell brukar kosta då jag litade på dem!

Jag minns att jag ifrågasatte priset då det knappt skiljde något från den nya modellen men möttes då av argumentet att det är en utgående modell & därför var priset högt typ.

Jobbar själv varje dag med affärer för miljonbelopp så jag är vaksam av mig, men trodde inte att en AD gjorde sånt!

Hur går jag vidare?

Tråkigt när sådant händer!

EDIT: Jag verkar ha råkat svara på en mycket gammal tråd utan att ha läst hela :) MYCKET spännande att följa dock!

Bättre än alla P3-dokumentärer.
 
Senast ändrad:
Topp