• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka till samlingen.

V

Viggen

Guest
Till slut kan man inte hålla sig, man bara måste ha en "ny" klocka. I all hast rev jag upp mitt paket för att få prova klockan så snabbt som möjligt. Så det får bli en modifierad paketöppningstråd utan paket. :)

Klåcklåda avslöjar mitt köp.


Jupp, jag köpte den Armida A4´an som fanns här under K&S.


Vi vet ju att den fixar 13meters djup iaf tack vare Birchgrove. :D


Lite närbilder...








En wristshot skall givetvis visas upp.


Liksom en lumeshot...


Och slutligen, brist på fantasi.... ;)


Ha en trevlig vår gubbs! :)
 
V

Viggen

Guest
Tack tack!
Ni vet ju hur det är. Man sparar och snålar, sedan börjar det klia i klockköpartarmen. När det då dyker upp något som man har vart sugen på, då brister det. :D

Vintage92 - Funderar på ett oranget 5 ringars Zulu senare. Gummit får duga så länge, ser bra ut med den med. :)

Jaganata - Jag kan säga att den sitter riktigt bra trots att jag har tunna handleder. Du blir förste man som får ett pm om jag vill flippa den en dag. :)

yonsson - Haha, nu var du "fracking" kvick! ;)

Camo00 - Jag har inte brått. Speedyn kommer så småningom. Lika bra att njuta av resan dit med lite småstopp längs med vägen. :)
 

Ricrob

Patek
Inte fel alls! Skönt att kunna plaska ner till 2k meter i sommar utan att behöva ta fram fönen efteråt. Grattis och snygg blå tavla btw!
 
V

Viggen

Guest
Man tackar!:)

Jo, nu behöver man inte oroa sig för vattenstänk när man diskar och 2k meter är ju för nybörjare. ;) Fan, jag har aldrig ens befunnit mig på ett hav som har det djupet. 2meter är nog det djupaste jag har snorklat på i vår lilla insjö här i Vetlanda. :hilarious:

Robust är en passande beskrivning. Tyngsta klockan i min lilla samling, mellan 220-230gr stannade den analoga vågen på. Kommer ha träningsvärk imorgon. :D
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Rejäl sak! Som en kompis sa; har jag dykt ner till 100 meter är det ju synd om klockan ska hindra mig från att dyka djupare. :cool:
 
V

Viggen

Guest
Fan, jag saknar den redan. Tavlan är ju så grym! Ta väl hand om den :)

Jag vet hur det känns! Oroa dig inte, hon har hittat ett bra hem. :)

Något förvånad över att klockan sitter och ser så bra ut på min 16,4 cm´s handled. Storleken borde tala för motsatsen. Jag förstår nu varför Armida har blivit populär bland klockentusiaster. Bilderna gör den ingen rättvisa, man måste testa/bära klockan för att förstå det.Iofs kan det också bero på vad man har att jämföra med sedan tidigare. :cool:

Jag är mycket nöjd med klockan! :happyhappy:
 
V

Viggen

Guest
Ett jättestort tack för gratulationerna, det är trevligt och värmande när man får ett sådant gensvar trots att det inte är en en lyxklocka det handlar om. :)
 
Topp