• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klocka!

donsamani

Basic
Tjena allihopa, ny medlem här!

Har en budget på 20-25k.

Är sugen på en ny klocka. Vad är det bästa "bang per buck" jag kan hitta för en helt ny klocka?

Har kikat på tudor black bay 36 och carrera calibre 5. Vad har ni för tips?

Bara en hårsmån över din budget, men vansinnigt mycket bang per buckalero:
Maurice LaCroix Masterpiece Flyback Annuaire Chronograph — En flyback-kronograf med årskalender!

Inom budget har du kronografer med vattentäthet till 100 meter, ETA-urverk och i titan om du så vill, från både Porsche Design och Union Glashütte.

Vad för typ av klocka ska du ha? Nån typ av sportdressare, av dina exempel att döma?
Av just dom två hade jag kört på Tudorn. Annars har du ju Sjöö Sandström Royal Steel i det segmentet som kan vara intressant, med pengar över till en Seikodykare eller liknande.
Men hade det varit mina 20-25.000 hade jag satsat på vintage. Rolex Datejust eller en finare Grand Seiko. Alternativt en Rolex Airking och en billigare Grand Seiko eller King Seiko.

Någon av dessa borde du fundera på.
Jag hade gått på Tudor personligen men speedyn är snygg som satan
IMG_5230.JPG
IMG_4733.JPG
IMG_2018.JPG
IMG_2023.JPG

Tillbaka
Topp