• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klockblogg

Eleganten

Basic
Hej,
Jag har på kul dragit igång en klockblogg: www.klockrent.org. Tanken var att bara skriva av sig lite, men efter att ha fått god kontakt med flera olika aktörer, så verkar det bli lite mer än bara "på kul". Just nu håller jag på att testa mig fram, så jag ber om ursäkt redan på förhand för eventuella skavanker här och där.
Min förhoppning och målsättning är att det ska finnas allt från nyheter till recensioner, listor, marknadsanalyser och...ja, allt mellan himmel och jord helt enkelt.
Kommande veckor kommer det att börja droppa in lite recensioner och riktigt spännande intervjuer.
Hoppas att ni ska gilla den!

PS. All typ av feedback är förstås väldigt välkommen längs vägen. DS.

Senast ändrad:
Nice! Ser bra ut!
Personligen har jag dock en spontan aversion mot all form av clickbaitliknande rubriker. Typ "USA ratar lyxkloxkor - här är anledningen varför", och "Så ska VDn ta Ulysse Nardine in i framtiden", och det där med Omegas VD "vår mest framgångsrika klocka" (utan att skriva i rubriken vilken modell som åsyftas).

Nice! Ser bra ut!
Personligen har jag dock en spontan aversion mot all form av clickbaitliknande rubriker. Typ "USA ratar lyxkloxkor - här är anledningen varför", och "Så ska VDn ta Ulysse Nardine in i framtiden", och det där med Omegas VD "vår mest framgångsrika klocka" (utan att skriva i rubriken vilken modell som åsyftas).

Bra synpunkt, sånt här man vill höra och veta. Min personliga preferens är att så länge rubriken ändå återspeglar innehållet (utan att avslöja för mycket - annars tenderar folk att bara läsa rubriken:happyhappy:) och ej missvisande så är det okej. Personligen för mig gör det allt lite mer underhållande också. Personlig preferens bara. Men det är sannerligen en hårfin balansgång och det är små detaljer som avgör om man ligger på rätt/fel sida gränsen. Tanken är i alla fall att inte ha "clickbait-rubriker". Du har en viktig poäng!

Kul och lycka till :)

Håller med om rubrikerna. Jag tror inte att du behöver oroa dig ett dugg över att klockintresserade som surfar in bara läser rubrikerna.
Nu har du ju förresten en viktig inhemsk, (och skandinavisk), nyhet att skriva om....ägarskiftet på KS :)

Tack, låter jättebra! Slänger upp något om ägarskiftet på KS i morgon. Klart värt en blänkare:)

Kul grej. Lycka till!
Infaller i ovan uttryckta åsikt. Click-bait ger en känsla av trams och är oseriöst. Om syftet är att framstå som seriös tycker jag du ska ändra. Annars finner jag inläggen intressanta och sammanfattar bra det som står på andra sidor.
Återigen, lycka till!

Jättebra initiativ, kommer bli en trogen läsare om kvaliteten hålls hög, gärna färre och bättre artiklar är fler och sämre.

Håller helt med om att vi inte vill ha clickbait rubriker, då slutar det bara med att man inte orkar läsa alls. Din blogg är riktad mot en lite nischad grupp entusiaster och inte den breda massan som tex aftonbladet. Så läsa kan jag lova att vi kommer :)

Om du gillar lite grävande journalistik, får du gärna hitta mer info om "FORTIS" och deras framtid.
https://horologium.com.au/2017/11/29/industry-news-fortis-in-bankruptcy-debt-deferral/

Sedan har vi uppköpet av Breitling. Vad kommer hända nu med företaget och dess kunder.
https://www.ablogtowatch.com/breitling-sold-cvc-capital-partners/

Jättebra tips! Mycket intressanta grejer att följa upp. Fortis är ju en pågående process och kanske är det bara en tidsfråga (kanske rentav en nödvändighet) innan de får ge upp sin självständighet. Eller ge upp helt och hållet. Vore väldigt tråkigt.

Kul! Den bokmärker vi och återkommer med synpunkter och förhoppningsvis lovord och konstruktiv kritik framöver :)

Det låter jättebra, tack! All form av konstruktiv kritik hjälper så klart oerhört mycket.

Kul grej. Lycka till!
Infaller i ovan uttryckta åsikt. Click-bait ger en känsla av trams och är oseriöst. Om syftet är att framstå som seriös tycker jag du ska ändra. Annars finner jag inläggen intressanta och sammanfattar bra det som står på andra sidor.
Återigen, lycka till!

Den här typen av synpunkter är väldigt värdefulla. Blir till att slipa på enklare rubriker som inte ser lika klickbetesaktiga ut!

Kul, läste lite, vore kul med lite mer in depth / analys, artiklarna var lite för översiktliga....Stort lycka till...

Tack, jag håller helt med. Målsättningen är att hitta en bra mix av både överskådligt och mer fördjupande material. Det kommer framgent vad tiden lider. Det material som är uppe nu är just för att hitta formen för det lite mer överskådliga och för att testa sidan helt enkelt.

Lysande feedback allihop!

Jättebra initiativ, kommer bli en trogen läsare om kvaliteten hålls hög, gärna färre och bättre artiklar är fler och sämre.

Håller helt med om att vi inte vill ha clickbait rubriker, då slutar det bara med att man inte orkar läsa alls. Din blogg är riktad mot en lite nischad grupp entusiaster och inte den breda massan som tex aftonbladet. Så läsa kan jag lova att vi kommer :)

Perfekt att flera kommer med samma tankar och synpunkter - precis det jag vill höra, det är så man lär sig och kan slipa på materialet, tack! :) Något kvällstidningsliknande kommer det absolut inte att vara, det lovar jag dyrt och heligt. Håller även med om kvalitet före kvantitet.

Alltid kul med personer som vill dela sitt intresse med andra, måste säga att hemsidan ser bra ut. Behöver ni fler skribenter kan jag gärna bidra med lite reviews eller annat smått och gott ;)

Kul! En lovande start. Jag läste flera notiser helt frivilligt minsann, och kommer att besöka sidan snart igen :)

1) det har redan poängterats, och Du har ju redan bemött det bra, men det där med click baits måste undvikas. Plus: ju snävare en publikation är, desto mindre ”nytta” gör sådana rubriker. I det här fallet gör de säkert mest skada.

2) se till att förbereda Dig mentalt på att en viss uthållighet kommer att krävas. Det kan ta tid att etablera ett nytt projekt (för både besökare och sponsorer), och det gäller att vara beredd på att jobba sig igenom hela startsträckan.

Lycka till :)

Kul! En lovande start. Jag läste flera notiser helt frivilligt minsann, och kommer att besöka sidan snart igen :)

1) det har redan poängterats, och Du har ju redan bemött det bra, men det där med click baits måste undvikas. Plus: ju snävare en publikation är, desto mindre ”nytta” gör sådana rubriker. I det här fallet gör de säkert mest skada.

2) se till att förbereda Dig mentalt på att en viss uthållighet kommer att krävas. Det kan ta tid att etablera ett nytt projekt (för både besökare och sponsorer), och det gäller att vara beredd på att jobba sig igenom hela startsträckan.

Lycka till :)

Tack, viktiga punkter! Har gjort om rubrikerna som sågs lite som clickbaitaktiga och vad gäller punkt 2 så tror jag att du är helt rätt ute, att det är något man kommer att behöva påminna sig om varje dag. Det gäller att ha lite pannben helt enkelt. Vi kommer att göra ett ärligt försök och kämpa genom både toppar och dalar.

Tillbaka
Topp