• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

v0n

Patek
2-Faktor
Haha, tack! Humorn (eller avsaknad därav) står @Watchby10 för, och vi är medvetna om problemet :) Vad gäller maten har vi lärt oss läxan - kommer inte upprepas. Lite dryck kan vara ok, mat - inte! Hör gärna av dig med önskemål på ämnen!
Javisst du är helt oskyldig 😉

Gillar själv doldismärken och har fått för mig att hitta bästa klockan under 10k, omöjligt uppdrag men hade vart intressant att höra hur ni resonerar?

Förresten har Sir Hillary själv hävdat att han hade en Smiths Deluxe på armen vid själva toppbestigningen av Everest-53.
Rolex sponsrade (som så många andra historiska händelser) expeditionen och ville såklart gärna hävda motsatsen.
Nykter källa: https://horahalus.com/2016/06/24/th...r-first-watch-on-the-summit-of-mount-everest/
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Snyggt, vi blandade ihop korten lite där... Man kan nog också tänka att Kennedy inte tänkte helt fel när han skickade iväg Rolexen:
"The president was afraid that such a gift could create rumors of an inappropriate relationship between the actress and he" - eh, nähä liksom?! :)
Också lite spännande att Jackie regiftade JFK:s Cartier till hennes nya man.
Nu hade den ju tillhört en ganska känd person men om min fru hade gett mig hennes före detta mans klocka i födelsedagspresent hade jag visat henne vart man gömde klockor i fånglägren under krigen.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Också lite spännande att Jackie regiftade JFK:s Cartier till hennes nya man.
Nu hade den ju tillhört en ganska känd person men om min fru hade gett mig hennes före detta mans klocka i födelsedagspresent hade jag visat henne vart man gömde klockor i fånglägren under krigen.
Hahaha, ouch! Helt enig :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Javisst du är helt oskyldig 😉

Gillar själv doldismärken och har fått för mig att hitta bästa klockan under 10k, omöjligt uppdrag men hade vart intressant att höra hur ni resonerar?

Förresten har Sir Hillary själv hävdat att han hade en Smiths Deluxe på armen vid själva toppbestigningen av Everest-53.
Rolex sponsrade (som så många andra historiska händelser) expeditionen och ville såklart gärna hävda motsatsen.
Nykter källa: https://horahalus.com/2016/06/24/th...r-first-watch-on-the-summit-of-mount-everest/
Haha, kanske inte helt då... :) Det här var nyheter för oss, och jättekul att lära sig! Den här missuppfattningen är ju minst sagt spridd - hittas i diverse seriösa klockböcker och annat. Men nu vet vi bättre... Bästa klockan under vissa gränser är ett jättebra ämnesförslag. Det är alltid utmanande att se hur mycket klocka man kan få inom vissa givna ramar, och "bästa" är ju en rätt...rymlig term :) Vi återkommer!
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Haha, kanske inte helt då... :) Det här var nyheter för oss, och jättekul att lära sig! Den här missuppfattningen är ju minst sagt spridd - hittas i diverse seriösa klockböcker och annat. Men nu vet vi bättre... Bästa klockan under vissa gränser är ett jättebra ämnesförslag. Det är alltid utmanande att se hur mycket klocka man kan få inom vissa givna ramar, och "bästa" är ju en rätt...rymlig term :) Vi återkommer!
Tiptop, inte alls menat som en smäll på fingrarna eller så, tycker bara det är galet intressant att se vad dyyyr marknadsföring kan åstadkomma. Säga vad man vill men Rolex har lyckats ganska bra på den punkten genom åren.

Watch Me verkar annars vara ett spännande märke som iaf jag vill höra mer om 😂 Mvh / Kurt Olsson
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tack för ännu ett upplyftande avsnitt!
Kul att det blev lite ombytta roller där den mest pratglada av er även visade på en teoretisk drivkraft denna gång.

Överlag så tycker jag er podd gör detta till ett lättsamt intresse med känslan av att alla kan vara med oavsett kunskapsnivå. Relaterar främst till mig själv här då jag är hyfsat novis.

Jag kan inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som är min drivkraft inom klockintresset men det spelar mindre roll så länge det är kul.

Keep up the good work!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tack för ännu ett upplyftande avsnitt!
Kul att det blev lite ombytta roller där den mest pratglada av er även visade på en teoretisk drivkraft denna gång.

Överlag så tycker jag er podd gör detta till ett lättsamt intresse med känslan av att alla kan vara med oavsett kunskapsnivå. Relaterar främst till mig själv här då jag är hyfsat novis.

Jag kan inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som är min drivkraft inom klockintresset men det spelar mindre roll så länge det är kul.

Keep up the good work!
Tack för peppande feedback, uppskattas! Jodå, @Watchby10 har en hel del innanför pannbenet, även om han gör sitt bästa för att dölja det ibland :) Vi siktar på ett avsnitt till innan jul och då är det nog sedvanliga roller igen :cool:
 

Falken

Panerai
Kul med fler klockpoddar men ni kan väl försöka att inte äta samtidigt som ni spelar in. Kämpigt att lyssna på 😊
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul med fler klockpoddar men ni kan väl försöka att inte äta samtidigt som ni spelar in. Kämpigt att lyssna på 😊
Tack för feedback, vi har slutat med ätandet (nämner även det i senaste avsnittet), men att dricka lite här och där måste man få tänker vi. Allt pratande sliter på struparna :) Hoppas du vågar dig på några avsnitt till - det blir bättre som sagt!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Länk till senaste avsnittet för er som missat, god lyssning :)

 
  • Like
Reactions: v0n

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Jag är från v(b)ästkusten men var iväg några dagar på utbildning i Norrköping. Lyssnade på er podd varje kväll på hotellrummet innan läggdags. Väldigt rogivande och intressant! Fortsätt ert goda jobb, väldigt uppskattat :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor

Nytt avsnitt ute nu! 😃
 

v0n

Patek
2-Faktor
Avsnitt 12 avverkat under en iskall promenad i solen.
Är väl inte världens största IWC-fan men trevlig lyssning som vanligt 👍🏼
* Ser framför mig en liten arg luftwaffepilot sitta och käka spenat ur burken med sin fina moraklocka på vänstern *
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Avsnitt 12 avverkat under en iskall promenad i solen.
Är väl inte världens största IWC-fan men trevlig lyssning som vanligt 👍🏼
* Ser framför mig en liten arg luftwaffepilot sitta och käka spenat ur burken med sin fina moraklocka på vänstern *
Hahaha! Exakt den bilden ville jag och @Watchby10 projicera på lyssnarna. Mission accomplished :) Tack för feedback! Vi "bandar" del 2 ikväll, bör finnas ute i mitten av veckan.
 
  • Like
Reactions: v0n

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag håller tummarna att det kommer ett dedikerat avsnitt om Tudor snart :)
Ett avsnitt om Hamilton är också på önskelistan.
 

wotan

Rolex
Måste säga att min första tanke var : "nej, inte en klockpodd till, vi har ju redan två... Vad ska den här tillföra?"

Men ni gör det bra , fyller det hålrum som fanns mellan urbildningsradion och two watch guys.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Måste säga att min första tanke var : "nej, inte en klockpodd till, vi har ju redan två... Vad ska den här tillföra?"

Men ni gör det bra , fyller det hålrum som fanns mellan urbildningsradion och two watch guys.
Låter som att vi hamnat ungefär där vi tänkt då :) Kul att höra och tack för feedback, hoppas du fortsätter lyssna!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nu finns IWC del 2 ute - in och lyssna! :)

 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Nu finns IWC del 2 ute - in och lyssna! :)

Härligt! Ska klappa igen jobbdatorn och ta mig ett välförtjänt lyssningsbreak på lunchen nu :)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Bra där - glöm inte öppna upp Insta också för en optimal lyssningsupplevelse :cool:
Har inget instagram tyvärr. Klocksnack, jobb, familj och vänner är allt min simultanförmåga mäktar med i nuläget :)

Fick inget större sug på IWC faktiskt även om jag hajar att dom gör bra klockor.
Jag har dock ej sett någon IWC klocka irl så en sådan grej kan ju göra skillnaden.

Ser fram emot kommande avsnitt om andra märken och dylikt gött klocksnack :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har inget instagram tyvärr. Klocksnack, jobb, familj och vänner är allt min simultanförmåga mäktar med i nuläget :)

Fick inget större sug på IWC faktiskt även om jag hajar att dom gör bra klockor.
Jag har dock ej sett någon IWC klocka irl så en sådan grej kan ju göra skillnaden.

Ser fram emot kommande avsnitt om andra märken och dylikt gött klocksnack :)
Förstår och beklagar. Det kanske kommer...simultanförmågan alltså :) Vill du göra ett försök till att väcka IWC-suget så har även Urbildningsradion ett ganska nytt avsnitt om IWC med just Jarl Sandin, där de bland annat hissar Spitfireserien som vi gillade. Dessutom är en av killarna vi snackade med på plats, Theo, med och snackar. Lite kul!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Förstår och beklagar. Det kanske kommer...simultanförmågan alltså :) Vill du göra ett försök till att väcka IWC-suget så har även Urbildningsradion ett ganska nytt avsnitt om IWC med just Jarl Sandin, där de bland annat hissar Spitfireserien som vi gillade. Dessutom är en av killarna vi snackade med på plats, Theo, med och snackar. Lite kul!
Ha ha en kan hoppas att simultanförmågan vaknar till liv ;)

Japp jag har lyssnat på det avsnittet med Jarl Sandin om IWC också.
Det är rätt intressant ändå även om inte märket biter sig fast hos mig.
Men det har hänt förr i det här intresset att det som först blir en diss senare övergår i en hiss. Diss låter hårt men det är nog formspråket på klockorna i kombination med priset som inte lockar mig.

Smaken är som helt enkelt :)
 
Topp