• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Började lyssna på er ganska nyligen och har bränt igenom ett stort antal avsnitt. Mycket trevligt och gillar verkligen era Hiss/Diss avsnitt. Stor tumme upp och så verkar ni ha rätt spännade bakgrunder utöver klockor vilket är kul. Säg till när ni drar en GBG/Sthlm AW i framtiden.
Stort tack! Så klart vi säger till...det börjar faktiskt bli dags snart!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
ller så avslutar jag mitt KS konto och återgår till att hänga med folk som tycker att 5k är en hiskelig summa för en klocka ;)
Skulle iof vara intressant att få en inblick i hur icke klockintresserade ser på detta. Vad är mkt för en "vanlig" människa och när är det rimligt att lägga mer på en klocka?

Har någon ingångar så får ni gärna tipsa!
De finns här på KS Ping @Sjöö Sandström :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ett förslag på avsnitt är där ni tar med några tjejer/fruar och diskuterar tjejklockor. Tycker att det finns dåligt belyst och det finns en del klocktjejer där ute.
Instämmer helt men skulle nog stryka tjejklockor och bara klockor. Tycker att jag ser många av de tjejerna som är intresserade av klockor kör allt från Speedy´s till ordentliga Sub's. :)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Skulle iof vara intressant att få en inblick i hur icke klockintresserade ser på detta. Vad är mkt för en "vanlig" människa och när är det rimligt att lägga mer på en klocka?


De finns här på KS Ping @Sjöö Sandström :)
Har sett någon tråd om det där och jag tror den magiska gränsen gick vid 5000 kr för icke klockintresserade.
Givetvis är det spekulationer och tror ej det finns någon riktig research gjord om ämnet.
Enligt min erfarenhet så skulle det nog kunna vara betydligt lägre också för att folk ska tycka man är knäpp.
Men det må så vara när folk inte delar ens intresse och ej förstår tjusningen :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer helt men skulle nog stryka tjejklockor och bara klockor. Tycker att jag ser många av de tjejerna som är intresserade av klockor kör allt från Speedy´s till ordentliga Sub's. :)
Helt rätt! Klockor för mindre handleder kanske är ett bättre utryck? Däremot tror jag att en kvinnliggäst som är insatt hade varit intressant.
Ni är helt rätt på det båda två. Jag skulle vilja höra både vad de gillar att se på en kille och vad de vill ha själva. Och jag lovar att detaljerna skulle vi lösa, den stora utmaningen är att hitta tjejerna (är det inte så allt som oftast?) :cool: Har ni tips eller förslag - in med dem så ska vi göra vad vi kan. Skulle de råka bo inom bilavstånd från oss är det ingen nackdel, men inget krav. Vi har inte råd att vara petiga så att säga...
Tack på förhand!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har sett någon tråd om det där och jag tror den magiska gränsen gick vid 5000 kr för icke klockintresserade.
Givetvis är det spekulationer och tror ej det finns någon riktig research gjord om ämnet.
Enligt min erfarenhet så skulle det nog kunna vara betydligt lägre också för att folk ska tycka man är knäpp.
Men det må så vara när folk inte delar ens intresse :)
Spontant känns 5000 helt rimligt. Det var min gräns en gång i tiden också och jag tycker mig höra liknande resonemang runtomkring mig. Är nog ingen slump heller att de flesta "smartklockor" ligger i spannet precis under 5000?!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Spontant känns 5000 helt rimligt. Det var min gräns en gång i tiden också och jag tycker mig höra liknande resonemang runtomkring mig. Är nog ingen slump heller att de flesta "smartklockor" ligger i spannet precis under 5000?!
Japp det var min initiala gräns också men den har expanderat något med åren ;)
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Vågat att ge sig på ett märke och modell som är så vaktat av dess fanbase.
applåd för det.

ett tips till kommande ämne är att försöka förklara populariteten med radhustrippeln. (sub, speedy, reverso)
vad gör dessa tre modeller så omtyckta? Gå lite djupare än i märkesavsnitten.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vågat att ge sig på ett märke och modell som är så vaktat av dess fanbase.
applåd för det.

ett tips till kommande ämne är att försöka förklara populariteten med radhustrippeln. (sub, speedy, reverso)
vad gör dessa tre modeller så omtyckta? Gå lite djupare än i märkesavsnitten.
Tack för det. Ja kanske underlättar det att vi helt enkelt inte förstår att det kan vara kontroversiellt - ignorance is bliss, som de säger :) Vår främsta målgrupp sitter nog inte i "referenssavanterna" heller kanske... Kul med "radhustrippeln" - ny term för oss, som vi såklart tar med oss, tack för tips!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Det är ingen dum idé. Helst skulle man ju vilja åka upp och snacka med dem "på riktigt" eller åtminstone få till en Teams med dem. Vi undersöker och återkommer. Har någon ingångar så får ni gärna tipsa!
Ska dit på AW inom en snar framtid så jag kan ju alltid ställa frågan om det skulle vara intressant. Såvida ni inte har etablerat en kontakt redan :)
Trevlig helg!
01E922EC-4AD9-474F-B6F4-C612A3477AA5.jpeg
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Vågat att ge sig på ett märke och modell som är så vaktat av dess fanbase.
applåd för det.

ett tips till kommande ämne är att försöka förklara populariteten med radhustrippeln. (sub, speedy, reverso)
vad gör dessa tre modeller så omtyckta? Gå lite djupare än i märkesavsnitten.
Radhustippeln är dock fantastisk i hur klassisk/historisk den är.
 

v0n

Patek
2-Faktor
"hej i det här avsnittet ska vi inte rabbla referenser", rabblar referenser i en hel timme...höll på att somna i bilen och då var jag inte ens sömnig.
Så, nu vet alla det, tack för mig och trevlig helg! 😘
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
"hej i det här avsnittet ska vi inte rabbla referenser", rabblar referenser i en hel timme...höll på att somna i bilen och då var jag inte ens sömnig.
Så, nu vet alla det, tack för mig och trevlig helg! 😘
Hahaha, vi var tvungna att göra ETT sånt avsnitt. Ska inte upprepas, vi lovar ;) Och detsamma! 🥳
 
  • Love
Reactions: v0n

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Äsch då, gör hur många ni vill, ingen bör lyssna på mig ändå som alla säkert vet 🤪
Tycker bara det är sjukt tråkigt med referenser, investeringar osv, det får man, visst?
Du lyssnar på oss, så då lyssnar vi på dig 🙏 Man får tycka så, gör det själv (utom kanske investeringsbiten 🧐)!
 
  • Like
Reactions: v0n

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tack, känn gärna lite på dem för oss. Vore toppen! Hur känns den där? Fine-länken?
Jag kan alltid ställa frågan där på plats och kolla om intresse finns.

Jag tycker fit och finish är superb på denna Sinn. Den lackerade tavlan är verkligen kolsvart och den röda sekundvisaren poppar i kontrast med den.
Finelänken känns smidig i jämförelse med ex h-länken och det bidrar till en högre komfort.
Inga problem att få till en bra passform heller då den har både hel och halvlänkar.
CEF14998-3ECF-4BAB-A7F4-589CC420CA49.jpeg
6CA08EE4-95A8-49C2-9BB1-6A5B44783512.jpeg
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan alltid ställa frågan där på plats och kolla om intresse finns.

Jag tycker fit och finish är superb på denna Sinn. Den lackerade tavlan är verkligen kolsvart och den röda sekundvisaren poppar i kontrast med den.
Finelänken känns smidig i jämförelse med ex h-länken och det bidrar till en högre komfort.
Inga problem att få till en bra passform heller då den har både hel och halvlänkar.
CEF14998-3ECF-4BAB-A7F4-589CC420CA49.jpeg
6CA08EE4-95A8-49C2-9BB1-6A5B44783512.jpeg
Coolt, den är snygg i all sin enkelhet (just det som gör den snygg antar jag...). Ska bli kul att se hur länge du gillar den, känner själv att risken att tröttna finns när det är så "enkelt", men du är ju du och jag är ju...jag :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag kan alltid ställa frågan där på plats och kolla om intresse finns.

Jag tycker fit och finish är superb på denna Sinn. Den lackerade tavlan är verkligen kolsvart och den röda sekundvisaren poppar i kontrast med den.
Finelänken känns smidig i jämförelse med ex h-länken och det bidrar till en högre komfort.
Inga problem att få till en bra passform heller då den har både hel och halvlänkar.
CEF14998-3ECF-4BAB-A7F4-589CC420CA49.jpeg
6CA08EE4-95A8-49C2-9BB1-6A5B44783512.jpeg
Härligt, hur skulle du jämföra den med BB36:an?
 
Topp