• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla KS:are!

Jag har tillsammans med @Watchby10 startat ett litet hobbyprojekt i form av en klockpodd. Vi skulle tycka det var väldigt roligt om ni ville lyssna och kolla om det är något för er. Projektet är småskaligt och lustdrivet utan något slags ekonomiska förhoppningar eller andra ambitioner än att ha roligt under processen.
Det finns flera andra klockpoddar, inte minst den eminenta ”Two Watch Guys”, som gör det jättebra. Vår vinkel på det hela är att vi vill komma mer från stilhållet och ambitionen är att få upp ett skönt tugg som är kul att lyssna på samtidigt som man kan få sig något nytt till livs - oavsett om man är mångårig klockälskare eller relativt ny i ”branchen”. Alltså snarare tyckande om design & färgmatchning tillsammans med lite historiska genomgångar, än djupdykning i lysmassor eller detaljgranskande av olika aspekter av mekaniken i urverk (även om vi kan snudda vid det senare ibland). :)
Vi tar tacksamt emot feedback, både positiv som negativ såklart, förslag på ämnen osv - ju fler som kan ha glädje av podden, desto bättre!

Ni hittar oss här:
Och här:

Vi har även ett konto på Insta (”Ur.snyggt”) där ni hittar bilder på mycket av det vi diskuterar i avsnitten.

Trevlig lyssning! :)

PS. Det kan nog smyga sig in lite faktafel och ”killgissingar” mellan varven - det är vi medvetna om och bjuder på då vi redigerar mycket sparsamt ;-)

7BD00AD5-0CE9-444B-AC04-069B41C62F41.png
 
Senast ändrad:

Nucky

Omega
2-Faktor
Lyssnat på alla avsnitt, rekommenderas. Bra och lagomt långa avsnitt, men kanske lite lågt ljud(?)

Gäster är alltid kul. Kör hårt!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Får man önska en gäst? @Ur-snygg 😁
Kul med en ny klockpodd, ska kolla upp den så fort jag får tid. 😊
Det verkar ju rimligt med tanke på namn-matchningen 😃 Hen är välkommen att höra av sig 👍
Lyssnat på alla avsnitt, rekommenderas. Bra och lagomt långa avsnitt, men kanske lite lågt ljud(?)

Gäster är alltid kul. Kör hårt!
Tack för feedback, kul att det uppskattas. Gäster är definitivt något vi ska överväga. Än så länge tycker vi att det är så roligt att höra oss själva dock, men snart 😂 Ljud är svårt, vi ska försöka skruva upp 👍
 

Nucky

Omega
2-Faktor
Det verkar ju rimligt med tanke på namn-matchningen 😃 Hen är välkommen att höra av sig 👍

Tack för feedback, kul att det uppskattas. Gäster är definitivt något vi ska överväga. Än så länge tycker vi att det är så roligt att höra oss själva dock, men snart 😂 Ljud är svårt, vi ska försöka skruva upp 👍

Kan vara mina hörlurar som är dåliga också😉
Keep up the good work!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Så, då fick ni en lyssnare till.
Kul, opretentiöst och förmodat jämnårigt med tanke på den urkassa humorn.
Min mamma lärde mig att inte prata med mat i munnen men vem lyssnar på morsor ändå liksom. Extra roligt att ni hänger i "närområdet" tycker jag, kör hårt!✌🏼
 
Senast ändrad:

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Så, då fick ni en lyssnare till.
Kul, opretentiöst och förmodat jämnårigt med tanke på den urkassa humorn.
Min mamma lärde mig att inte prata med mat i munnen men vem lyssnar på morsor ändå liksom. Extra roligt att ni hänger i "närområdet" tycker jag, kör hårt!✌🏼
Haha, tack! Humorn (eller avsaknad därav) står @Watchby10 för, och vi är medvetna om problemet :) Vad gäller maten har vi lärt oss läxan - kommer inte upprepas. Lite dryck kan vara ok, mat - inte! Hör gärna av dig med önskemål på ämnen!
 
  • Like
Reactions: v0n

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
http://blog.watchdoctor.biz/2015/11/08/u-s-presidents-and-their-timepieces-john-f-kennedy/

Lite information om Kennedy´s Omega och vilken (Rolex) han fick av Marilyn Monroe. Förövrigt en rätt rolig blogg som kan ge lite inspiration till nya avsnitt kanske.
Snyggt, vi blandade ihop korten lite där... Man kan nog också tänka att Kennedy inte tänkte helt fel när han skickade iväg Rolexen:
"The president was afraid that such a gift could create rumors of an inappropriate relationship between the actress and he" - eh, nähä liksom?! :)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Gick och småskrattade lite på promenixen till jobbet imorse med er podd i lurarna.
Trevlig och lättsamt med två klart olika personligheter vilket ger en bra dynamik.

Rolex systermärke Tudor skulle jag vilja höra mer om och lägger till det på julens önskelista. Keep up the good work!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Gick och småskrattade lite på promenixen till jobbet imorse med er podd i lurarna.
Trevlig och lättsamt med två klart olika personligheter vilket ger en bra dynamik.

Rolex systermärke Tudor skulle jag vilja höra mer om och lägger till det på julens önskelista. Keep up the good work!
Tack, kul att höra! Tudor är ett bra önskemål som vi tar med oss - ett märke som ligger oss varmt om hjärtat. Vi får se vad tomten kommer med i podden :cool:
 
Topp